Фактчекінгові організації назвали YouTube «одним з основних каналів дезінформації» та запропонували, як це виправити
Понад 80 фактчекінгових організацій світу назвали YouTube одним з основних каналів дезінформації в інтернеті по всьому світу. Компанію звинуватили в тому, що вона робить недостатньо для боротьби з фейками, а також запропонували, як це виправити.
Про це йдеться у відкритому листі організацій до гендиректорки YouTube Сюзан Войчицькі.
Так, у листі згадується, що на відеоплатформі поширюються фейки про коронавірус, онкозахворювання, вакцинацію проти COVID-19, президентські вибори у США. Наприклад, наводиться відео, у якому розповідають про нібито шахрайство під час виборів у США у 2020 році (про таке, зокрема, казав і Дональд Трамп, хоча підтверджень цьому немає). Це відео переглянули 33 мільйони разів.
«YouTube дозволяє недобросовісним творцям контенту використовувати свою платформу для маніпуляцій, а також для організації та збору коштів. Поточні заходи боротьби недостатні», — заявляють фактчекінгові організації.
Наразі YouTube в межах боротьби з дезінформацією видаляє фейковий контент. Проте фактчекери зазначають, що такі дії можуть бути не надто ефективними, тому запропонували платформі чотири зміни, які допоможуть боротися з дезінформацією краще:
- Фінансувати незалежні дослідження щодо походження, розповсюдження та впливу дезінформації; опублікувати повну політику модерації контенту.
- Крім видалення контенту, пропонувати викриття або спростування фейків як додаткове відео.
- Вживати заходи проти користувачів, які регулярно створюють фейковий контент. Наприклад, заборонити рекомендувати такі відео.
- Вживати більше заходів для боротьби з дезінформацією різними мовами.
Лист підписали понад 80 організацій, зокрема Full Fact із Великої Британії, The Washington Post Fact Checker зі США, а також StopFake та VoxCheck з України.
Відповідь YouTube
На лист відповіла речниця YouTube Єлена Ернандес, зазначає The Guardian. За її словами, компанія інвестувала «значні кошти» для протидії дезінформації, наприклад, для зменшення поширення дезінформації.
Ернандес зазначила, що перегляд фейкової інформації становить менш ніж 1% від усіх переглядів на YouTube, а ще 0,21% усіх переглядів припадає на суперечливий контент, який модератори згодом мають видалити.
У правилах YouTube вказано, що на платформі заборонені «деякі типи оманливого контенту з високим рівнем шкоди», а також поширення відео з мовою ворожнечі, цькування тощо.
У 2020 році YouTube заборонив поширювати фейки про коронавірус, а згодом у компанії заявили, що також видаляють відео, які поширюють дезінформацію про вакцини.