Леонардо да Вінчі у картині «Мона Ліза» використав унікальний хімічний рецепт — дослідження
Команда вчених та істориків мистецтва з Франції та Великої Британії виявила, що італійський художник і винахідник епохи Високого Відродження Леонардо да Вінчі використав свій власний хімічний рецепт на базовому шарі картини «Мона Ліза».
Про це пише Associated Press із покликанням на дослідження в Журналі Американського хімічного товариства.
Фрагмент фарби з базового шару «Мони Лізи», який проаналізували дослідники, був ледь помітний неозброєним оком, мав розмір, не більший за людську волосину, й походив із верхнього правого краю картини, зазначає агентство.
Науковці вдивилися в атомну структуру фрагмента за допомогою рентгенівського випромінювання в синхротроні — великій машині, яка прискорює частинки майже до швидкості світла.
Під час аналізу дослідники виявили рідкісну сполуку — плюмбонакрит. Це побічний продукт оксиду свинцю.
Вважається, що видатний художник розчинив порошок оксиду свинцю, який має помаранчевий колір, у лляній або горіховій олії, нагрівши суміш, щоб, імовірно, згустити й висушити фарбу, кажуть дослідники.
Більше про картину
Повна назва картини — «Портрет пані Лізи дель Джокондо». Вона написана близько 1503 року і є одним з найвідоміших творів живопису у світі. Належить робота до епохи Відродження.
Учені досі не можуть ідентифікувати особистість жінки, яка зображена на портреті. Стосовно цього висловлено багато поглядів.
За загальноприйнятою версією, «Мона Ліза» — це дружина флорентійського купця Франческо дель Джокондо, яку також іменують Лізою Герардіні.
Проте існує низка альтернативних тлумачень. Наприклад, що це портрет Ізабелли д'Есте — одної з найвідоміших жінок італійського Відродження, яка, зокрема, була палкою збирачкою предметів мистецтва і шанувальницею таланту Леонардо. За іншим припущенням, тут зображена аристократка Катерина Сфорца. Хтось вважає, що моделлю була Ізабелла Арагонська, герцогиня Міланська тощо. Існують навіть версії, що це портрет улюбленого учня да Вінчі — Салаї, або автопортрет самого майстра.