НАБУ провело обшуки в Адміністрації морських портів: що відомо

Із самого ранку 29 січня близько 70 детективів та спецпризначенців НАБУ проводять обшуки в Одеській і Миколаївській областях, а також у Києві. Обшуки стосуються справи про розкрадання грошей екс—керівниками Адміністрації морських портів України.

Станом на ранок понеділка затримали близько 10 осіб, повідомив на брифінгу директор Національного антикорупційного бюро Артем Ситник. Але не уточнив, кого саме затримали.

У Адміністрації морських портів підтвердили, що НАБУ проводить обшуки у справі про розкрадання грошей працівниками АМПУ й керівництвом компанії ТОВ «Техморгідрострой». Обшуки відбуваються, зокрема, в одеській філії АМПУ.

«У ході обшуку вилучаються документи, перелічені в ухвалі слідчого суду, для подальшого розслідування. Ми надаємо всебічну підтримку в проведенні слідчих дій, адже для нас є важливим виявлення фактів зловживань на місцях та притягнення винних до відповідальності», — сказав заступник голови АМПУ з морської та внутрішньої безпеки Сергій Гронський, передає прес-служба.

Загальний збиток від корупційної схеми в Адміністрації морських портів нині оцінюється в 300 мільйонів гривень

За інформацією джерел Громадського в одеських бізнес-колах, детективи НАБУ проводять обшуки, зокрема, в екс-керівника Адмінстрації морських портів Андрія Амеліна й екс-заступника голови АМПУ Юрія Наконечного, який певний час виконував обов'язки голови Адміністрації.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Сягнути дна: як на Миколаївщині зі скандалом облаштовують акваторію морського порту

Що відомо про корупційну схему?

У кожного порту є свої «паспортні» глибини, відповідно до яких туди можуть заходити судна з певною осадкою. Унаслідок природних процесів, акваторії та підхідні канали портів постійно замулюються, а їхня глибина зменшується. Тому філії морських портів мають проводити регулярні роботи з днопоглиблення.

Загальний збиток від корупційної схеми в Адміністрації морських портів нині оцінюється в 300 мільйонів гривень. За версією слідства, в цій справі фігурують компанії ТОВ «Техморгідрострой»,  ТОВ «Іріда» та ТОВ «Інфлот-Данубіус Ейдженсі».

Ці компанії виграли тендери з днопоглиблення в портах Маріуполя та Бердянська у 2015 та 2016 роках. Детективи стверджують, що ціни на проведення робіт завищили щонайменше вдвічі.

У відповідь на запит Громадського, Адміністрація морських портів 13 грудня 2017 року повідомила: протягом 2015 — 2016 років провели два тендери із закупівлі послуг днопоглиблення в морських портах Маріуполь і Бердянськ.

У тендері тоді перемогла компанія ТОВ «Техморгідрострой», з нею уклали два договори на надання послуг з експлуатаційного днопоглиблення акваторій і підхідних каналів Бердянського і Маріупольського морських портів.

«Але роботи провели не в повному обсязі, а з початку 2017-го взагалі припинили через низку судових справ, пов'язаних з процедурою закупівлі послуг і якістю виконаних робіт», — повідомили в АМПУ.

Крім того, Антимонопольний комітет оштрафував «Техморгідрострой» на 76 мільйонів гривень за «спотворення результатів торгів унаслідок антиконкурентних дій у минулі періоди».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому порти Азовського моря втрачають великі судна