ENRU

НАБУ провело обшуки в Адміністрації морських портів: що відомо

49b14bce3128206b8
НАБУ проводить обшуки в Адміністрації морських портів у справі про розкрадання грошей працівниками АМПУ Фото: Владислав Мусієнко/УНІАН/POOL
Із самого ранку 29 січня близько 70 детективів та спецпризначенців НАБУ проводять обшуки в Одеській і Миколаївській областях, а також у Києві. Обшуки стосуються справи про розкрадання грошей екс-керівниками Адміністрації морських портів України.

Станом на ранок понеділка затримали близько 10 осіб, повідомив на брифінгу директор Національного антикорупційного бюро Артем Ситник. Але не уточнив, кого саме затримали.

У Адміністрації морських портів підтвердили, що НАБУ проводить обшуки у справі про розкрадання грошей працівниками АМПУ й керівництвом компанії ТОВ «Техморгідрострой». Обшуки відбуваються, зокрема, в одеській філії АМПУ.

«У ході обшуку вилучаються документи, перелічені в ухвалі слідчого суду, для подальшого розслідування. Ми надаємо всебічну підтримку в проведенні слідчих дій, адже для нас є важливим виявлення фактів зловживань на місцях та притягнення винних до відповідальності», — сказав заступник голови АМПУ з морської та внутрішньої безпеки Сергій Гронський, передає прес-служба.

Загальний збиток від корупційної схеми в Адміністрації морських портів нині оцінюється в 300 мільйонів гривень 

За інформацією джерел Громадського в одеських бізнес-колах, детективи НАБУ проводять обшуки, зокрема, в екс-керівника Адмінстрації морських портів Андрія Амеліна й екс-заступника голови АМПУ Юрія Наконечного, який певний час виконував обов'язки голови Адміністрації.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Сягнути дна: як на Миколаївщині зі скандалом облаштовують акваторію морського порту

Що відомо про корупційну схему?

У кожного порту є свої «паспортні» глибини, відповідно до яких туди можуть заходити судна з певною осадкою. Унаслідок природних процесів, акваторії та підхідні канали портів постійно замулюються, а їхня глибина зменшується. Тому філії морських портів мають проводити регулярні роботи з днопоглиблення.

Загальний збиток від корупційної схеми в Адміністрації морських портів нині оцінюється в 300 мільйонів гривень. За версією слідства, в цій справі фігурують компанії ТОВ «Техморгідрострой»,  ТОВ «Іріда» та ТОВ «Інфлот-Данубіус Ейдженсі».

Ці компанії виграли тендери з днопоглиблення в портах Маріуполя та Бердянська у 2015 та 2016 роках. Детективи стверджують, що ціни на проведення робіт завищили щонайменше вдвічі.

У відповідь на запит Громадського, Адміністрація морських портів 13 грудня 2017 року повідомила: протягом 2015 — 2016 років провели два тендери із закупівлі послуг днопоглиблення в морських портах Маріуполь і Бердянськ.

У тендері тоді перемогла компанія ТОВ «Техморгідрострой», з нею уклали два договори на надання послуг з експлуатаційного днопоглиблення акваторій і підхідних каналів Бердянського і Маріупольського морських портів.

«Але роботи провели не в повному обсязі, а з початку 2017-го взагалі припинили через низку судових справ, пов'язаних з процедурою закупівлі послуг і якістю виконаних робіт», — повідомили в АМПУ.

Крім того, Антимонопольний комітет оштрафував «Техморгідрострой» на 76 мільйонів гривень за «спотворення результатів торгів унаслідок антиконкурентних дій у минулі періоди».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому порти Азовського моря втрачають великі судна