Нову модель розділення Нафтогазу можуть затвердити до тристоронніх переговорів про транзит — Міненергодовкілля

Кабінет міністрів України може затвердити нову модель анбандлінгу Нафтогазу (розділення компанії на дві частини шляхом виділення з її управління газотранспортної системи) до тристоронніх переговорів про транзит газу 19 вересня.

Про це повідомив міністр енергетики та захисту довкілля України Олексій Оржель під час виступу на заході, присвяченому протистоянню Газпрому та Нафтогазу.

«Ми досягли непоганої швидкості у цьому процесі. Ми збираємося знайти правильне рішення і навіть раніше, ніж відбудуться тристоронні переговори 19 вересня. Я переконаний, що ми невдовзі будемо готові презентувати загальну картину анбандлінгу. Є навіть амбіція, щоб таке рішення ухвалили на наступному засіданні Кабміну», — повідомив Оржель.

9 вересня під час переговорів у Брюсселі з представниками Єврокомісії щодо узгодження позицій напередодні тристоронніх переговорів про транзит газу Оржель повідомляв, що уряд розробив нову модель анбандлінгу. Цю модель презентували представникам Єврокомісії.

Зазначимо, що розділення Нафтогазу на 2 компанії (відоме як анбандлінг Нафтогазу) та виділення оператора газотранспортної системи в окрему юридичну особу необхідне для виконання Україною своїх зобов'язань в межах виконання рішення Стокгольмського арбітражу та Третьої енергетичної директиви ЄС.

Анбандлінг — вимога ЄС у межах Третього енергетичного пакету, яка передбачає, що одна і та сама компанія не може одночасно видобувати, транспортувати і продавати газ.

Раніше уряд затвердив модель анбандлінгу Нафтогазу. Однак у самій компанії заявляли, що ця модель не дозволить продовжувати судові спори з Газпромом у Стокгольмському арбітражі.

У лютому 2019-го Нафтогаз почав юридичне відокремлення оператора газотранспортної системи.

6 грудня 2018 року у Єврокомісії заявили, що Нафтогаз має розробити договір про своє розділення до кінця 2019 року.

У липні 2018 року у Нафтогазі заявляли, що негайне розділення компанії та виведення з-під її управління газотранспортної системи неможливе через спір з Газпромом у Стокгольмському арбітражі.

Нафтогаз залучив міжнародну аудиторську фірму ПрайсвоерхаузКуперс для здійснення розділення на дві компанії.