Польські страйкарі послабили обмеження руху біля кордону з Україною. Де саме?

Польські протестувальники, які 20 лютого почали посилено блокувати рух на шести прикордонних пунктах, вирішили спростити перетин кордону для транспорту на двох ділянках.

Про це повідомила Держприкордонслужба.

Після 17:00 відновився рух легкових автомобілів та автобусів через пункт пропуску «Гребенне — Рава-Руська». Протестувальники також висловили готовність щогодини пропускати по 1 вантажівці в обох напрямках.

Окрім того, учасники акції протесту готові пропускати незначну кількість транспорту через пункт пропуску «Зосін — Устилуг». Зокрема, вони планують кожні 30 хвилин пропускати по 5 легкових автомобілів в обох напрямках, щогодини по 1 вантажівці на в'їзд до Польщі й по 3 вантажівки на в’їзд в Україну. Автобуси в обох напрямках будуть пропускати у звичайному режимі.

Нагадаємо, що на інших прикордонних пунктах було відомо про такі умови страйкарів:

  • «Медика — Шегині». Рух вантажівок повністю заблокували в обох напрямках на невизначений термін;
  • «Долгобичув — Угринів». Протестувальники планували перекрити рух для усіх видів транспорту до 17:00 20 лютого;
  •  «Корчова — Краківець». До 21: 00 страйкарі хотіли блокувати рух усіх вантажівок на виїзд з Польщі, крім тих, які перевозять критичні вантажі. Для автобусів, мікроавтобусів, легкових автівок в обидва напрямки рух має бути безперешкодним;
  • «Дорогуськ — Ягодин». Організатори протесту мають намір повністю заблокувати рух вантажного транспорту в обидвох напрямках до 19:00.

Раніше польські фермери заявляли, що 20 лютого заблокують усі пункти пропуску на кордоні між Польщею та Україною. Ідеться не лише про прикордонні переходи, а й про транспортні вузли та під’їзди до перевантажувальних залізничних станцій і морських портів. Окрім того, із 9 лютого аграрії оголосили 30-денний загальний страйк.

Про блокаду кордону

Польські перевізники, а згодом і фермери почали блокувати рух українських вантажівок з осені 2023 року.

Причиною страйку перевізників називають «надмірну конкуренцію» після ухвалення «транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС. Він звільнив українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.

Польські перевізники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм. Також вони хочуть, щоб Польщі не треба було ставати в е-чергу в Україні, бо їм, кажуть, подекуди доводиться жити в машинах по два тижні.

Польські фермери протестують через бажання отримати помʼякшення європейського «зеленого курсу», а також отримувати більше субсидій, дотацій та компенсацій. Також міністр сільського господарства Польщі Чеслав Секерський заявив, що в деяких сферах буде необхідне повне блокування імпорту з України, як у випадку із зерновими. На його думку, протести фермерів на кордонах з Україною прийнятні.

Активну участь у протестах та їх висвітлені бере лідер люблінського відділення партії «Конфедерація» Рафал Меклер. Зокрема, він підтвердив, що польські фермери в Дорогуську відкрили запломбовані українські вантажівки, через що частина зерна, яке везли на експорт, висипалася на дорогу.

Через блокаду українська економіка зазнала вже мільярда євро збитків, економічні втрати Польщі ще більші. Окрім того, на території Польщі померли троє українських водіїв.