Рівень знань українських школярів у читанні, математиці та природничих науках нижче середнього — дослідження PISA
Згідно з міжнародним дослідженням якості освіти PISA, рівень знань школярів України нижче середнього у порівнянні з іншими країнами—учасницями.
Результати дослідження презентувала міністерка освіти та науки Ганна Новосад, передає пресслужба МОН.
У рамках міжнародного дослідження PISA оцінювали читацькі, математичні та компетенції у сфері природничих наук. Участь у дослідженні взяли майже 6 тисяч 15-річних українських учнів.
Згідно з результатами, не досягли базового рівня у читанні 25,9% респондентів, у математиці — 36%, а у природничих науках — 26,4%. Максимальний результат, який могли показати учні — 1000 балів. У читанні українські школярі набрали 466 балів при середньому показнику у 488 балів.
Український показник у математиці — 453 балів супроти середнього 492. У природничо-наукових дисциплінах українські учні показали результат у 468 балів, а середній показник — 490.
Зокрема у читанні учні мають труднощі з аналізом прочитаного. Менш ніж 4% школярів можуть детально аналізувати незнайомий текст, коли відсутня очевидна інформація та потрібно висувати припущення.
У математиці складнощі виникають із використаннями відсоткових співвідношень, простих та десяткових дробів. Лише 5% учнів виконали завдання, де потрібно розробити моделі складних ситуацій.
У природничо-науковій сфері не більше за 4% учнів здатні використовувати абстрактні наукові ідеї, пояснювати незнайомі й складні явища, якісно інтерпретувати інформацію та робити прогнози.
«Оскільки за результатами PISA-2018 ми маємо найгірші дані саме з математики, наступний 2020-2021 навчальний рік буде оголошено роком математики в Україні. Попередньо президент дав погодження», — сказала Новосад.
Дослідження PISA показало, що в Україні є нерівність у доступі до якісної освіти. Учні з високим соціально-економічним статусом мають у двічі-тричі вищі шанси досягти високих показників у навчанні.
Також за результатами дослідження час в українських школах використовують неефективно — значна частина року йде на встановлення робочої дисципліни. До того ж, українські учні на 20% частіше за учнів в інших країнах прогулюють уроки чи ж запізнюються на них.
PISA (Program for International Student Assessment) — міжнародне дослідження, що проводиться з 2000 року. Кожні три роки дослідження вивчає рівень опановування читацькою, математичною та природничо-науковою компетенціями у 15-річних підлітків. PISA не перевіряє, чи засвоїли учні зміст освітньої програми, а оцінює, наскільки учні здатні використовувати здобуті знання, уміння та навички в реальному житті.
Авторка: Христина Бельскіте