У комітеті Ради заперечили, що не зачитували норму щодо апеляції у законі про Антикорупційний суд
У Комітеті з питань правової політики та правосуддя спростували заяву «Центру протидії корупції» про те, що голова Комітету не зачитувавправок щодо апеляційного розгляду справ НАБУ в судах загальної юрисдикції.
У Комітеті з питань правової політики та правосуддя спростували заяву «Центру протидії корупції» про те, що голова Комітету не зачитував правок щодо апеляційного розгляду справ НАБУ в судах загальної юрисдикції.
Про це йдеться у заяві Комітету з питань правової політики та правосуддя.
«Редакція проекту закону «Про Вищий антикорупційний суд», що була прийнята парламентом у першому читанні, передбачала передачу усіх судових справ, судовий розгляд яких у судах першої та апеляційної інстанцій не закінчено до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду, до Вищого антикорупційного суду», — йдеться у повідомленні.
Зазначається, що під час підготовки законопроекту до другого читання Комітет погодився із рекомендаціями експертів Венеціанської комісії, які у своєму Висновку звертали увагу «на доцільності того, щоб справи, які перебувають на розгляді на момент початку роботи Вищого Антикорупційного суду продовжували розглядати суди, де вони на той момент слухаються».
«В іншому випадку, передача справ призвела б до перенавантаження суддів Вищого антикорупційного суду, враховуючи значну кількість справ», — пояснили.
Водночас, нагадаємо, у Венеціанській комісії заперечили вимоги щодо апеляції в законі про Антикорупційний суд.
У Комітеті додали, що йдеться про дуже велику кількість кримінальних проваджень, що наразі підслідні НАБУ, досудове розслідування яких здійснювали різні правоохоронні органи.
«Передача таких справ до Антикорупційного суду чи навіть оскарження рішень судів першої інстанції до Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду фактично заблокувала б роботу цієї установи на довгі роки», — підкреслили депутати.
У Комітеті додали, що ще на засіданні 21 травня вирішили рекомендувати врахувати відповідну правку.
«Ця правка була відображена у підготовленій на розгляд Верховної Ради України порівняльній таблиці до законопроекту, не була поставлена на підтвердження під час розгляду законопроекту у сесійній залі і залишилась в його остаточній редакції. У зв’язку із цим, було проведено техніко-юридичне опрацювання її редакції, в результаті якого були виявлені логічні та термінологічні неузгодженості деяких положень КПК у редакції законопроекту», — пояснили у Комітеті.
Зазначається, що якщо б такі положення були залишені в законопроекті, то виникала б ситуація, «за якої би взагалі виключалась можливість подати апеляційну скарги на судові рішення ухвалені судами першої інстанції».
«Таким чином, такі формулювання положень Законопроекту могли призвести до грубого порушення Конституції України, яка гарантує кожному забезпечення права на апеляційний перегляд справи», — йдеться у повідомленні.
«З метою недопущення таких несприятливих наслідків як порушення Конституції України та можливих негативних для України рішень Європейського суду з прав людини, було необхідне доопрацювання вказаних положень. У зв’язку з цим, та задля досягнення правого визначеності було уточнено і юридично правильно викладено пункт 20-2 розділу XІ "Перехідні положення" КПК, про що Голова Комітету оголосив «під стенограму» на засіданні Верховної Ради України 06 червня 2018 року, ще за день до голосування за закон в цілому», — наголосили у Комітеті.
Нагадаємо, в оприлюдненому 13 червня в «Голосі України» тексті закону з'явилася норма, яку не обговорювали у комітеті Ради. Згідно з нею розгляд апеляції щодо справ НАБУ, які уже надійшли до судів, відбуватиметься у судах загальної юрисдикції, а не в новоствореному Антикорупційному суді.
Як повідомляє Центр протидії корупції, цю правку не зачитував голова комітету правової політики та правосуддя Руслан Князевич у сесійній залі перед ухваленням закону та її не обговорювали на засіданні комітету.
Згодом правозахисна організація Transparency International закликала виправити положення про апеляцію в законі про Антикорупційний суд.ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Антикорупційний суд: між бажаннями президента і вимогами Заходу.