У Нацбанку пояснили, чому дорожчають продукти «борщового набору»
Національний банк України пояснив зростання цін на овочі та м'ясні вироби, яке спостерігається після запровадження в Україні загальнонаціонального карантину через коронавірус.
Про це йдеться в економічних підсумках тижня, який закінчився 3 квітня.
Зокрема, зростання цін на товари «борщового набору» відображало підвищений попит населення на них, яке відбулося на тлі скорочення пропозиції.
«Так зростання цін на м’ясо та овочі борщового набору можна пояснити закриттям ринків та відсутністю міжміського сполучення (відповідно, зменшенням/відсутністю пропозиції з боку дрібних господарств)», — зазначають в НБУ.
Зростання цін на гречку та туалетний папір Нацбанк пояснив ажіотажним попитом та тим, що ці товари є своєрідними «індикаторами кризи».
«Також значно подорожчали продукти «антисептики» — часник, цибуля, лимони. Ажіотажний попит на них спостерігався і під час свинячого грипу 2009 року. Однак і девальвація гривні також мала вплив (лимони та часник переважно імпортуються)», — йдеться у звіті Нацбанку.
НБУ фіксує також зростання цін на лікарські засоби — на це вплинуло падіння курсу гривні відносно іноземних валют. Водночас ціни на пальне навпаки падають через падіння світових цін на нафту.
Зазначимо, що київське управління АМКУ відкрило провадження за фактом різкого зростання цін на продукти після оголошення карантину. 31 березня там зафіксували падіння цін на продукти.
Раніше Антимонопольний комітет виявив, що ціни на деякі продукти в Україні на час карантину зросли на 50-60%. АМКУ зобов'язав мережі продуктових магазинів надсилати оперативні дані про ціни на соціальні продукти, зокрема крупи, хліб, цукор, борошно, найпопулярніші види м’яса, овочі тощо.
Також уряд доручив промоніторити ціни на соціальні товари, аби не допустити спекуляцій на час карантину.
А в Міністерстві економіки заявили, що посилено перевірятимуть ціни на продукти в магазинах.