Українців попереджають про нову антиукраїнську рекламну кампанію у Facebook. Як розрізнити?
Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки попереджає, що росіяни запустили нову антиукраїнську рекламну кампанію у Facebook, аби зневірити українців у перемозі.
За даними Центру, кампанія з розповсюдження брехні стартувала 11 березня.
Головні меседжі пропагандистів:
- «битва за Бахмут програна Україною»;
- «на Заході не вірять в Україну»;
- «командування Сил оборони вже втекло, а хлопці відбиваються самотужки»;
- «США зменшують постачання зброї, бо впіймали українську владу на крадіжках постачань».
У Центрі інформбезпеки кажуть, що в такий спосіб окупанти хочуть підірвати довіру українського суспільства до влади, «маніпулюючи нібито програною битвою за Бахмут і тим, що союзники залишать нас із ворогом напризволяще».
«Насправді це не так: Сили оборони міцно стоять у Бахмуті, а командувач Сухопутних військ Сирський постійно приїжджає на позиції. Захід продовжує постачати нам зброю і техніку у великих обсягах, скоро її застосують під час контрнаступу», — стверджують у Центрі.
Як розрізнити пости пропагандистів?
За даними Центру, фейки розповсюджують через новостворені сторінки, без опису та наповнення, які зазвичай мають нейтральні назви. Це дозволяє уникати додаткової уваги з боку компанії Meta під час проходження модерації, адже першим етапом іде перевірка автоматизованими системами.
Також облікові записи, з яких створюються такі кампанії, використовують IP-адреси інших держав. Прикладом такої практики є рекламна кампанія, запущена на IP-адресі з Мексики, а в рекламному акаунті валюта для способу оплати — мексиканські песо.
Також, додають у Центрі інформбезпеки, пропагандистів інколи видає невдалий переклад тексту з російської на українську та кремлівські терміни на кшталт «західники», «пораженські настрої».
Як реагувати на таку рекламу?
У Центрі інформбезпеки радять скаржитися на такі публікації. Для цього їх потрібно відкривати, натискати «more» у правому верхньому куті, а тоді «Поскаржитись на публікацію more». У списку слід обрати варіант, який найточніше описує порушення Норм спільноти.