Українців попереджають про нову антиукраїнську рекламну кампанію у Facebook. Як розрізнити?

Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки попереджає, що росіяни запустили нову антиукраїнську рекламну кампанію у Facebook, аби зневірити українців у перемозі.

За даними Центру, кампанія з розповсюдження брехні стартувала 11 березня.

Головні меседжі пропагандистів:

  • «битва за Бахмут програна Україною»;
  • «на Заході не вірять в Україну»;
  • «командування Сил оборони вже втекло, а хлопці відбиваються самотужки»;
  • «США зменшують постачання зброї, бо впіймали українську владу на крадіжках постачань».

У Центрі інформбезпеки кажуть, що в такий спосіб окупанти хочуть підірвати довіру українського суспільства до влади, «маніпулюючи нібито програною битвою за Бахмут і тим, що союзники залишать нас із ворогом напризволяще».

«Насправді це не так: Сили оборони міцно стоять у Бахмуті, а командувач Сухопутних військ Сирський постійно приїжджає на позиції. Захід продовжує постачати нам зброю і техніку у великих обсягах, скоро її застосують під час контрнаступу», — стверджують у Центрі.

Скриншот допису пропагандистівЦентр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки

Як розрізнити пости пропагандистів?

За даними Центру, фейки розповсюджують через новостворені сторінки, без опису та наповнення, які зазвичай мають нейтральні назви. Це дозволяє уникати додаткової уваги з боку компанії Meta під час проходження модерації, адже першим етапом іде перевірка автоматизованими системами.

Також облікові записи, з яких створюються такі кампанії, використовують IP-адреси інших держав. Прикладом такої практики є рекламна кампанія, запущена на IP-адресі з Мексики, а в рекламному акаунті валюта для способу оплати — мексиканські песо.

Скриншот допису пропагандистів, у рекламному акаунті якого вказана валюта — мексиканські песоЦентр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки

Також, додають у Центрі інформбезпеки, пропагандистів інколи видає невдалий переклад тексту з російської на українську та кремлівські терміни на кшталт «західники», «пораженські настрої».

Як реагувати на таку рекламу?

У Центрі інформбезпеки радять скаржитися на такі публікації. Для цього їх потрібно відкривати, натискати «more» у правому верхньому куті, а тоді «Поскаржитись на публікацію more». У списку слід обрати варіант, який найточніше описує порушення Норм спільноти.