Укрзалізниця просить від держави компенсацію за обслуговування нерентабельних станцій
Очільник Укрзалізниці Євген Кравцов повідомив, що наразі в Укрзалізниці є «значна частина» станцій, які обслуговують менше одного вагона на добу. На його думку, альтернативою закриття таких станцій є компенсація державою витрат на їхнє обслуговування.
«Ми просимо, щоб по кожній станції могли побачити, який рівень збитковості, якщо станція збиткова через невелике навантаження, малодіяльність, і хочемо мати змогу отримати компенсацію за цю збитковість, запровадити певний механізм компенсації», — заявив Кравцов.
Зазначимо, що мова йде саме про вантажні станції Укрзалізниці, які обслуговують рух вантажів, переважно зернових та іншої агропродукції.
Раніше в Укрзалізниці пропонували взагалі закрити частину станцій, які обслуговують малу кількість вагонів та, на думку менеджменту компанії, є збитковими. Проте таке рішення викликало супротив у середовищі агровиробників, адже залізниця є чи не єдиним способом транспортування їхньої продукції з мінімальною шкодою для дорожнього покриття.
За даними Укрзалізниці, сьогодні в Україні близько 300 зернових вантажних станцій, які обробляють до двох вагонів зерна за добу. Це потребує значних витрат на їх утримання та завдає компанії збитків.
«Пропоную ще раз зупинитися на розгляді цього питання, детально проаналізувати, якщо станція збиткова, то уточнити її соціальну складову. Якщо буде визначено перелік станцій для закриття, то затвердити його, оприлюднити, публічно визначити терміни закриття», — повідомив віце-прем'єр-міністр України Володимир Кістіон за результатами переговорів з керівництвом Укрзалізниці.
Раніше повідомлялось, що в Україні почнуть здавати вантажні вагони в оренду через систему «Prozorro.Продажі».
Напередодні Укрзалізниця підвищила тарифи на користування вантажними вагонами приблизно у півтора раза.
Нагадаємо, раніше повідомлялось, що в Укрзалізниці планують виставляти вільні місця у вантажних вагонах на відкриті аукціони Prozorro.
«Такі аукціони проводитимуться щодня. Стартова ціна лоту — ціна оренди одного вагону на добу. Кількість вагонів та діб, на які буде надаватись оренда будуть зазначатись в інформації про лот», — повідомляли в Мінекономіки раніше.
Також аналітики Bloomberg попереджали, що дефіцит вантажних вагонів в Україні може значно ускладнити експорт продукції у 2018 році.