Дефіцит вагонів може перешкодити українському експорту зернових — Bloomberg

Проблеми з залізничним товарним сполученням можуть завадити Україні вчасно та у повній мірі здійснити експорт зерна.

Проблеми з залізничним товарним сполученням можуть завадити Україні вчасно та у повній мірі здійснити експорт зерна.

Про це йдеться в аналітичному матеріалі Bloomberg.

Залізничними шляхами проводиться близько двох третин перевезень зернових від фермерів до основних торговельних портів України. Водночас більшість локомотивів та вагонів, задіяних у цих перевезеннях, виготовлені у 1980х.

«Без удосконалень перебої із залізничним транспортуванням ризикують погіршуватись», — зазначає Bloomberg. «Прибутки зернових трейдерів могли б бути на 30% вищими, якби не проблеми із залізницею».

Зазначається, Укрзалізниця цього року планує зосередитись на вдосконаленні локомотивного складу, щодо чого вже підписали  контракт з американською «General Electric».

З наступного року компанія планує перейти до закупівлі нових вантажних вагонів.

Згідно з даними Bloomberg, через «бум» у вирощуванні зернових, обсяг українського зернового експорту може зрости на 70% до 2022 року.

«Зараз існує побоювання, що українські фермери зіткнуться з додатковими витратами на перевезення та зберігання зерна, що зробить його вартість непривабливою на світовому ринку», — йдеться у статті.

Наголошується, що це призведе до зменшення обсягу експорту зернових та дасть можливість Росії обігнати Україну за обсягом світових поставок.

Нагадаємо, на фоні рекордного врожаю пшениці Росія розпочала поставки пшениці до Ірану.