Україна розширює логістику на кордоні з Угорщиною на тлі польської блокади — Шмигаль

Уряд ухвалив рішення про відкриття нового пункту пропуску на кордоні з Угорщиною та розширення роботи ще одного, яким зможуть виїжджати порожні фури.

Про це повідомив прем'єр-міністр України Денис Шмигаль.

23 лютого Кабінет Міністрів України на доручення президента проводить виїзне засідання уряду у Львівській області. Серед ключових питань — це ситуація з блокадою на кордоні.

Шмигаль заявив, що уряд готує «чіткі кроки та конкретні пропозиції», а з польською стороною планує вести прагматичний діалог. Прем'єр заявив, що Україна готова до «розумних компромісів».

Водночас уряд ухвалює рішення про відкриття нового пункту пропуску на кордоні з Угорщиною — «Велика Паладь — Надьгодош». Він буде працювати для пасажирських автомобілів, що допоможе зменшити черги та прискорить перетин кордону для українських громадян.

Мінвідновлення

Крім того, з Угорщиною домовилися, що буде розширена робота ще одного пункту пропуску на кордоні — «Лужанка — Берегшурань». Тепер ним зможуть виїжджати порожні фури без обмежень по вазі, а також рухатися пасажирські та вантажні автомобілі з максимальною вагою до 7,5 тонни.

Доповнено о 15:06. У Мінвідновлення пояснили, що далі рішення має схвалити угорська влада. Наразі сторони проводять погодження.

За даними уряду, через Угорщину проходить близько 10% вантажопотоку з України, зважаючи на недостатню пропускну здатність українсько-угорського кордону. Наразі з Угорщиною працює 5 пунктів пропуску, з них для вантажівок лише один — «Чоп — Захонь». За добу його на виїзд з України може перетинати близько 250 вантажівок.

Протести в Польщі

Польські перевізники, а згодом і фермери почали блокувати рух українських вантажівок з осені 2023 року. Причиною страйку перевізників називають «надмірну конкуренцію» після ухвалення Він звільнив українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.«транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС. А польські фермери протестують, щоб добитися помʼякшення європейського «Європейський зелений курс» — ініціативи Єврокомісії з метою зробити європейський континент кліматично нейтральним до 2050 року. Передбачає оновлення законодавства у ЄС. Зокрема, передбачається зниження використання пестицидів, добрив та антибіотиків у сільському господарстві, а також введення заборони на імпорт харчів з ринків, де держави не дотримуються законодавства ЄС з охорони довкілля.«зеленого курсу», а також отримувати більше субсидій, дотацій та компенсацій.

Через блокаду українська економіка зазнала вже мільярда євро збитків, економічні втрати Польщі ще більші. Окрім того, на території Польщі померли троє українських водіїв.

Активну участь у протестах та їхньому висвітлені бере лідер люблінського відділення ультраправої партії «Конфедерація» Рафал Меклер. На одній з акцій також побачили плакат із закликом до путіна, щоб той «розібрався» із владою України та Європейського Союзу, а також радянський прапор із серпом і молотом. Поліція Польщі порушила справу щодо цього випадку. А в МЗС Польщі заявили, що «антиукраїнські тиради з вихвалянням путіна» могли організувати проросійські агенти чи «корисні ідіоти».