В уряді Польщі розраховують на зупинення транзиту українського зерна з квітня

У польському уряді сподіваються, що вже після 1 квітня транзит українського зерна закінчиться. Там заявили, що нині також тривають переговори щодо системи ліцензування торгівлі товарами з України.

Про це заявив польський міністр розвитку та технологій Кшиштоф Гетьман в етері Radio Lublin.

За його словами, перемовини щодо системи ліцензування «просунулися» і їх можуть завершити цього тижня. Йдеться про доступ до ринку для таких продуктів, як, зокрема, зернові, ріпак, кукурудза, цукор, мʼясо птиці, яйця, м’які фрукти та яблука.

Він також зауважив, що вимоги аграріїв, які протестують вже багато тижнів, щодо Ініціатива Європейського Союзу, спрямована на перетворення Європи на перший у світі кліматично-нейтральний континент до 2050 року, розвиток економіки, покращення здоров'я населення та якості життя, а також вирішення кліматичних та екологічних проблем«зеленої угоди» виконані, проте фермери досі вимагають обмежити надходження товарів з України.

Окрім того, Гетьман розповів, що у звʼязку з надлишком пшениці та кукурудзи польська влада планує виділити дотації за продане зерно.

«Я також хотів би підкреслити, що щодо зерна, то ми сподіваємося — адже ми про це говорили з українською стороною — що навіть транзит, насамперед кукурудзи та пшениці, практично закінчиться після 1 квітня», — додав міністр.

Чому протестують фермери?

Польські перевізники, а згодом і фермери почали блокувати рух українських вантажівок з осені 2023 року. Причиною страйку перевізників називають «надмірну конкуренцію» після ухвалення Він звільнив українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.«транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС.

Польські фермери протестують, щоб добитися помʼякшення європейського «Європейський зелений курс» — ініціативи Єврокомісії з метою зробити європейський континент кліматично нейтральним до 2050 року. Передбачає оновлення законодавства у ЄС. Зокрема, передбачається зниження використання пестицидів, добрив та антибіотиків у сільському господарстві, а також введення заборони на імпорт харчів з ринків, де держави не дотримуються законодавства ЄС з охорони довкілля.«зеленого курсу», а також отримувати більше субсидій, дотацій та компенсацій. Вони блокували рух на шести напрямках — це пункти пропуску «Ягодин», «Устилуг», «Угринів», «Рава-Руська», «Шегині» та «Краківець».

Польські ЗМІ навіть писали, що Україна та Польща нібито ведуть переговори щодо тимчасового закриття кордону для двосторонньої торгівлі товарами. Проте в Мінвідновлення України заперечили інформацію про такі переговори.

Через блокаду українська економіка зазнала вже мільярда євро збитків, економічні втрати Польщі ще більші. Окрім того, на території Польщі померли троє українських водіїв.