WhatsApp відклав дату початку дії нових правил конфіденційності, бо отримав хвилю невдоволення від користувачів

Месенджер WhatsApp переніс дату набрання чинності оновленої угоди користувача, згідно з якою мав почати передавати персональні дані людей компанії Facebook, бо є його частиною.

Про це зазначено у блозі компанії.

«Ми вирішили продовжити термін розгляду й ухвалення наших умов користувачів. Ми не маємо наміру блокувати або видаляти будь-чиї акаунти 8 лютого», — йдеться в повідомленні компанії.

У месенджері наголосили, що після анонсу змін отримали «безліч відгуків від користувачів, які залишилися незадоволеними недавнім оновленням». Тим часом в інтернеті з'явилися «чутки й неправдива інформація».

У WhatsApp переконують, що ні сам месенджер, ні Facebook не мають доступу до особистих повідомлень користувачів, а нещодавнє оновлення «жодним чином не порушує ці принципи». Там наголошують, що також не бачать місцеперебування користувачів та не діляться контактами з Facebook.

Натомість оновлення нібито включають нові варіанти, з використанням яких люди повинні будуть повідомляти про бізнес на WhatsApp. У месенджері додають, що попри те, що сьогодні не всі роблять покупки у WhatsApp, там вважають, що «більше людей вирішать це робити в майбутньому, і важливо, щоб люди знали про ці послуги».

Початок дії нових правил конфіденційності з 8 лютого перенесли на 15 травня 2021 року. До цього часу месенджер планує з’ясувати, як з’явилася дезінформація про плани порушити конфіденційність та безпеку у WhatsApp.

Що цьому передувало?

Тиждень тому, 9 січня, месенджер WhatsApp повідомив користувачів, що відтепер передаватиме їхні персональні дані компанії Facebook, бо є його частиною.

«Як частина компаній Facebook WhatsApp отримує інформацію від інших компаній Facebook і ділиться нею. Ми можемо використовувати інформацію, яку ми отримуємо від них, а вони можуть використовувати інформацію, якою з ними ділимося ми», — було зазначено в повідомленні.

В угоді уточнюється, що передавати WhatsApp може реєстраційні дані акаунту, зокрема номер телефону, дані про транзакції, про взаємодію з іншими користувачами, інформацію про пристрій, IP-адресу тощо.

Такі умови фактично є ультиматумом. Користувачі мають погодитися на нову угоду користувача, інакше WhatsApp просто припинить у них працювати, зазначає Ars Technica.

Проблеми Facebook у США

Нещодавно Федеральна торгова комісія США (FTC) та 48 із 50 американських штатів звинуватили Facebook у зловживанні монопольним становищем і подали антимонопольний позов. У ньому йдеться, що Facebook систематично придушує компанії-конкуренти, просто купуючи їх. Так, зокрема, було з Instagram та WhatsApp. Зараз FTC вимагає у суду зобов'язати Facebook продати Instagram та WhatsApp.

Раніше федеральна торгова комісія вже штрафувала Facebook за монополізм ㅡ тоді компанію змусили виплатити 5 мільярдів доларів штрафу, що стало рекордом для FTC.

Ще трохи про монополізм

Головних гігантів США — Facebook, Google, Apple та Amazon — звинувачують у нечесних бізнес-практиках, унаслідок яких вони закріпили монопольне становище на ринку. Приміром, Apple закидають обмеження в крамниці додатків App Store, через які власники застосунків втрачають частину прибутку. А Google, серед іншого, закидають монополізм через те, що компанія укладала з виробниками смартфонів угоди, завдяки яким Google ставав пошуковиком за замовчуванням.

Підписуйтеся на щотижневу розсилку від редакції hromadske, щоб знати, що насправді відбувається. Лист приходить щонеділі. Без спаму. Без реклами. Тільки найважливіше за тиждень.