Google, Facebook і не тільки: у США технологічних гігантів обвинувачують у монополізмі

У США юридичний комітет Палати представників (нижньої палати американського парламенту) звинуватив компанії Google, Amazon, Facebook та Apple в монополії й закликав змінити законодавство, що регулює їхню діяльність.

Про це йдеться у звіті, підтриманому законодавцями від Демократичної партії, пише ВВС.

В останні роки американські технологічні компанії зіткнулися з підвищеною увагою щодо їхніх розмірів і влади. Одне з таких розслідувань проводить комітет у юридичних справах Палати представників.

У 449-сторінковому звіті, складеному співробітниками комітету, компанії звинувачують у стягненні високих комісій, а також у примусі дрібних клієнтів до невигідних контрактів.

«Простіше кажучи, компанії, які колись були розрізненими, недооціненими стартапами — тими, хто кинув виклик статус-кво, перетворилися на монополії, які ми в останній раз бачили в епоху нафтових баронів і залізничних магнатів», — йдеться у звіті.

Чого хочуть демократи?

У документі, який підтримали демократи, міститься заклик до змін, які можуть призвести до розділення деяких з найбільших технологічних компаній США. Зокрема, йдеться про більш суворе дотримання чинного законодавства про конкуренцію, а також зміни, що обмежують галузі, в яких компанії можуть вести бізнес.

Як зазначає видання, багато республіканців, які брали участь у розслідуванні, не погодилися з рекомендаціями, назвавши їх «політично заангажованими», «радикальними» і такими, що «змінять антимонопольне законодавство на бачення крайніх лівих».

Що передувало?

У липні 2020-го Антимонопольний підкомітет юридичного комітету Палати представників США розпочав слухання керівників чотирьох ІТ-компаній США — Apple, Google, Amazon і Facebook. Уперше очільників цих компаній допитали разом, аби встановити, чи не є вони монополістами на ринку.

Facebook, Google, Apple й Amazon звинувачують у нечесних бізнес-практиках, унаслідок яких вони закріпили монопольне становище на ринку. Приміром, Apple закидають обмеження в крамниці додатків App Store, через яку власники застосунків втрачають частину прибутку. А Facebook звинувачують у створенні монополії через придбання своїх конкурентів — як-от Instagram і Snapchat.