ЄС розпочав розслідування проти Apple, Meta та Google щодо дотримання закону про цифрові ринки
Європейський Союз розпочав розслідування щодо Apple, Meta Platforms і материнської компанії Google Alphabet відповідно до нового закону про цифрові ринки, що посилює регуляторний контроль над великими американськими технологічними компаніями в усьому світі.
Про це повідомила пресслужба Єврокомісії.
Apple і Google зіткнуться з перевіркою ЄС щодо дотримання ними правил, згідно з якими вони повинні дозволяти розробникам застосунків інформувати клієнтів про альтернативні пропозиції за межами основних магазинів застосунків цих компаній.
Блок також вивчить зміни, які компанія Google внесла щодо того, як її пошукові результати відображаються в Європі. Новий закон про цифрові ринки передбачає, що компанії не можуть надавати перевагу власним сервісам над аналогічними послугами, які пропонують конкуренти.
Інша перевірка стосуватиметься того, як Apple дотримується правил, згідно з якими користувачі повинні мати можливість легко видаляти програми й змінювати налаштування за замовчуванням на своїх iPhone, а також того, як компанія показує екрани вибору, що пропонують альтернативні варіанти пошукових систем і браузерів.
ЄС також заявив, що перевірить те, що регулятори називають планом Meta «плати або погоджуйся», запровадженим восени 2023 року. Згідно із цим планом, європейські користувачі, які не погоджуються дозволити компанії використовувати їхню цифрову активність для таргетування реклами в Instagram і Facebook, повинні платити щомісячну абонентську плату в розмірі близько 11 доларів.
Європейська комісія заявила, що стурбована обмеженнями, які технологічні компанії накладають на здатність розробників вільно спілкуватися з користувачами й просувати свої пропозиції.
Комісія має намір завершити відкрите сьогодні провадження протягом наступних 12 місяців. У разі порушення на цифрових гігантів можуть накласти штрафи в розмірі до 10% від загального світового обороту компанії. Такі штрафи можуть досягати 20% у разі повторного порушення.
Крім того, у разі систематичних порушень Комісія також може зобов’язати компанії продати бізнес або його частину чи заборонити їм купувати додаткові послуги.
Закон про цифрові ринки
Новий закон ЄС набув чинності на початку цього місяця і вимагає від найбільших світових технологічних компаній дотримуватися довгого переліку нових правил, спрямованих на посилення конкуренції з меншими компаніями у галузі цифрової реклами, онлайн-пошуку й екосистем застосунків.
Авторка: Дар'я Головко