Європейських блогерів просили за гроші очорнити вакцину Pfizer. Таке пропонувала PR-агенція, ймовірно, пов'язана з РФ
Французькі та німецькі блогери повідомили, що нібито британська PR—агенція пропонувала їм за гроші поширювати негативну інформацію про вакцину проти коронавірусу від Pfizer.
Про це повідомляє The Guardian.
Блогери кажуть, що агентство Fazze з ними контактувало електронною поштою. Скріншоти листів опублікував французький YouTube-блогер Лео Грассе, який має мільйонну аудиторію та розповідає про науку. Він написав, що агентство заявило про «колосальний бюджет», але відмовилося розкрити, на кого працює.
Аналогічні скріншоти опублікував німецький YouTube-блогер із мільйонною аудиторією Мірко Дрочман. Його просили надіслати інформацію про вік аудиторії, а також те, скільки грошей він хоче отримати за роботу.
Крім того, агентство просило блогерів від свого імені сказати, що рівень смертності серед вакцинованих Pfizer утричі більший, ніж серед щеплених AstraZeneca.
У світі продовжують обговорювати випадки тромбозу після вакцинації препаратом AstraZeneca, однак з'ясувалося, що такі випадки були й після щеплень Pfizer та Johnson & Johnson. Ми розбиралися, чи є зв'язок між тромбозами і різними вакцинами, та як уберегтися.
Також блогерам пропонували поділитися у себе на сторінці в YouTube, Instagram або TikTok посиланнями на матеріали в Le Monde, на ресурсі Reddit про шкоду вакцини. Однак у статті Le Monde йшлося про викрадення російськими хакерами інформації з Європейського агентства лікарських засобів, інформацію про кількість смертей та не було.
Водночас блогери не повинні були маркувати такі публікації як рекламу чи спонсорство. У PR-агенції хотіли, щоб публікації «мали вигляд власного незалежного погляду».
Що це за PR-агентство?
Компанія Fazze позиціонує себе як маркетингова платформа, що об'єднує блогерів та рекламодавців. Агентство нібито розташовується на вулиці Персі-стрит, 5 у Лондоні, але журналісти французького телеканалу LCI знайшли адресу на Google-картах і там немає ознак розташування агенції. Крім того, журналісти не знайшли Fazze у реєстрі компаній, які працюють на цій вулиці.
Після розголосу ситуації щодо Pfizer із сайту компанії зникла лондонська адреса. Також Fazze закрили свій акаунт в Instagram.
У профілі агентства в LinkedIn вказані чотири співробітники, двоє з яких здобули освіту у Сибірському державному транспортному університеті в Росії. Усі співробітники раніше працювали у компанії AdNow international, яка має офіс у Москві, а її засновником є російський підприємець. Журналісти з'ясували, що Fazze є частиною цієї компанії.
LCI також вказує на подібність між повідомленнями Fazze та дописами на офіційній сторінці у Twitter російської вакцини «Спутник V». Зокрема, Росія намагається дискредитувати інших виробників та прорекламувати свій товар.