З 16 січня вся реклама в Україні повинна бути державною мовою
З 16 січня набувають чинності норми статті 32 «мовного закону» — вони зокрема передбачають, що вся реклама має бути українською мовою.
Про це нагадали в Нацраді з питань телебачення і радіомовлення.
Так, вся реклама на телебаченні, радіо, а також у друкованих виданнях має бути виконана лише українською мовою.
У відомстві додали, що телерадіоорганізації закордонного мовлення, телерадіоорганізації, що ведуть мовлення однією або кількома офіційними мовами Євросоюзу, поряд із державною мовою можуть розміщувати рекламу офіційними мовами ЄС.
Крім цього, друковані ЗМІ, що видаються однієї з офіційних мов ЄС, можуть розміщувати рекламу цією ж мовою.
Порушення цих положень тягне за собою адміністративний штраф у розмірі 200-300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (3400-5100 гривень). Якщо порушення вчинене вперше, то може бути просто попередження.
Раніше мовна омбудсмена заявила, що Україна планує втілити частину рекомендацій Венеційської комісії щодо закону про мову.
Нагадаємо, 16 липня 2019-го мовний закон в Україні набув чинності.
Український мовний закон критикують не тільки Росія, а й низка інших сусідів, які вважають, що він порушує права меншин. Зокрема Угорщина заявила, що блокуватиме членство України в НАТО до «розв'язання проблеми угорської меншини» Закарпаття.
Наприкінці серпня 2019-го Володимир Зеленський анонсував законопроект для захисту прав меншин, зокрема щодо мови.