Екскерівнику київського метро повідомили про підозру за підтоплення між «Либідською» та «Деміївською»

Колишнього керівника «Київського метрополітену» Віктора Брагінського підозрюють у службовій недбалості, яка призвела до підтоплення тунелю між станціями «Либідська» та «Деміївська». Правоохоронці з’ясовують його місцеперебування.

Про це повідомили на сайті Офісу генерального прокурора.

У прокуратурі не називають імені підозрюваного, але з відритих джерел відомо, що з липня 2014 року та до моменту аварії посаду начальника КП «Київський метрополітен» обіймав Віктор Брагінський.

За даними слідства, він не оцінив ризики виникнення надзвичайних ситуацій, не забезпечив довгострокову службу штучних споруд та не запобіг появі несправностей.

Також правоохоронці зазначають, що Брагінський не призначав комісію для проведення спеціальних оглядів, обстежень та спостережень за дефектними, ослабленими конструкціями та спорудами станцій Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену.

Зрештою, за даними слідства, це призвело до підтоплення та розгерметизації тунелю між станціями метро «Деміївська» та «Либідська».

Правоохоронці підрахували, що через недбалість посадовця міському бюджету завдано понад 138,5 млн гривень збитків. «Київський метрополітен» через закриття станцій метро недоотримав доходи в сумі майже 26 млн гривень.

Брагінському повідомили про підозру в неналежному виконанні службових обов’язків — це ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України. 

Санкція статті передбачає позбавлення волі на строк від двох до п’яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від 4250 до 12 750 гривень або без такого. Наразі правоохоронці встановлюють, де може перебувати підозрюваний.

Раніше, в липні, підозру отримали начальник служби колії, тунельних споруд та головний інженер метрополітену.

Нова ділянка тунелю

У серпні завершили роботи на оновленій ділянці тунелю. Відновлювальні роботи тривали 9 місяців. За цей час тут підготували будівельний майданчик, переклали понад 200 кабельних мереж, розробили котлован завглибшки понад 15 м, демонтували стару частину тунелю завдовжки 27 метрів та побудували нову.

Загалом відновлювальні роботи обійшлися Києву у 383 мільйони гривень, що, за словами міського голови Віталія Кличка, на 62 мільйони гривень менше за початкову вартість.

Більше про підтоплення

8 грудня 2023 року рух поїздів від станції метро «Деміївська» до «Теремків» на синій гілці київського метро зупинили через розгерметизацію тунелю. У мережі з’явилися відео того, як вода пішла на колії.

На час ремонту перегінного тунелю поїзди курсували синьою гілкою лише між станціями «Героїв Дніпра» та «Либідська». Натомість на поверхні працювали дублювальні маршрути наземного транспорту.

У Київській міській прокуратурі зазначали, що причиною підтоплення тунелів між станціями стала неналежна експлуатація, а не неякісне будівництво, як про це заявляли в «Київському метрополітені».

Для ліквідації наслідків аварії та розроблення необхідної проєктно-технічної документації уклали угоду з комерційною структурою на понад 40 мільйонів гривень. Попередні підрахунки показували, що для відновлення пошкодженого тунелю столичної підземки необхідно більше ніж 400 мільйонів гривень.