92% згадок про жінок в українських онлайн-ЗМІ стосуються політики, криміналу та шоу-бізу — дослідження ІМІ

В українських онлайн—ЗМІ 92% згадок про жінок стосуються політики, криміналу та шоу—бізнесу, а решта 8% — це згадки про жінок у матеріалах про освіту, економіку, спорт, здоров`я.

Про це йдеться в дослідженні ГО «Інститут масової інформації», яке провели в лютому 2019 року.

Так, за підсумками моніторингу, в онлайн-новинах про жінок-героїнь майже втричі менше, ніж про чоловіків, — в середньому у 28% матеріалів. 37% матеріалів, у яких згадували жінок, стосувалися політичної тематики. Найчастіше у лютому онлайн-ЗМІ згадували кандидатку в президенти Юлію Тимошенко та народну депутатку Світлану Заліщук.

18% згадок про жінок стосувалися новин криміналу, найчастіше в новинах ішлося про загиблу Катерину Гандзюк. Окрім того, жінки як героїні теми криміналу траплялися в матеріалах про смертельні ДТП та згадувалися як родички загиблих.

У новинах шоу-бізнесу та кіно на згадки про жінок припало також 37%. Найчастіше писали про учасниць українського нацвідбору «Євробачення 2019» — Maruv та Anna-Maria.

18% згадок про жінок стосувалися новин криміналу, найчастіше в новинах йшлося про загиблу активістку Катерину Гандзюк. Окрім того, жінки як героїні теми криміналу згадувались у матеріалах про смертельні ДТП та як родички загиблих.

ІМІ

За даними дослідження, експертки коментували лише кожен четвертий матеріал — 24%. Як експертки в онлайн-ЗМІ найчастіше траплялися прес-секретарки (31%), зокрема речниця МЗС Катерина Зеленко та речниця Білого дому Сара Сандерс. На другому місці — експертки з тематики шоу-бізнесу — 19%. Здебільшого це були коментарі членкині правління НСТУ Олександри Кольцової щодо нацвідбору на «Євробачення 2019».

У 10% випадків експертками виступали правозахисниці або йшлося про тему правозахисту. В цьому контексті найчастіше писали про народну депутатку Ірину Геращенко, директорку ІМІ Оксану Романюк та комісарку ООН з прав людини Мішель Бачелет.

Експертками з політичних питань найчастіше виступали жінки-іноземки (9%), схожа ситуація склалася з матеріалами на економічну тематику (8%).

Дослідження проводили серед таких ЗМІ: «Обозреватель», «Знай.юа», «Страна», 24-й канал, «Гордон», «Українська правда», «Новое время», Укрінформ, «Сегодня», ТСН, «Ліга». Вибірка становила 1100 новин (по 100 новин з кожного досліджуваного ЗМІ, взятих одночасно, у лютому 2019 року).

Нагадаємо з вересня 2019 дівчата зможуть навчатися у військових ліцеях — Міноборони розробило проект наказу.