Apple видалив додаток Fakespot, який відфільтровував фейкові відгуки на Amazon. Він нібито міг збирати персональні дані

Ілюстративне фото
Ілюстративне фотоChristian Wiediger / Unsplash

Apple видалив зі своєї крамниці App Store додаток Fakespot, який дозволяв визначати несправжні відгуки на товари в онлайн—магазинах. Прохання видалити додаток надіслав ІТ—гігант Amazon: Fakespot нібито міг збирати персональні дані користувачів магазину, щоб визначати справжність відгуків.

Про це повідомляє The Verge.

Fakespot випустив додаток для iPhone та iPad 3 червня. Уже через кілька днів Amazon ініціював процедуру вилучення додатку. 29 червня Apple надіслав Fakespot попередження про ймовірне видалення додатку, але, як стверджує засновник сервісу Сауд Халіфа, не надав жодних обґрунтувань для цього рішення.

«Я шокований, що Apple вирішив просто стати на бік Amazon без будь-яких доказів [порушень]», — говорить Халіфа в коментарі The Verge. За його словами, Amazon увесь цей час листувався саме з Fakespot — через побоювання, що система входу в акаунт Amazon через додаток може потенційно використовуватися для збирання даних.

Додаток зрештою видалили з App Store у п’ятницю, 16 липня. Халіфа заявив The Verge, що Apple не пояснив свого рішення. «Ми витратили місяці ресурсів і часу на цей додаток. Apple навіть не дав нам змоги розв'язати це питання», — каже засновник Fakespot. Apple, однак, із цим не погоджується.

Як заявив представник Apple у коментарі The Verge, Amazon ініціював «спір щодо прав інтелектуальної власності» ще 8 червня, тож у Fakespot було достатньо часу для розв'язання питання. Представник Amazon уточнив виданню: вважає, що Fakespot порушив правило App Store щодо заборони збору даних зі сторонніх сервісів без дозволу.

«Додаток, про який ідеться, надає користувачам хибну інформацію про наших продавців та їхні продукти, шкодить бізнесу наших продавців і створює потенційні безпекові ризики», — заявив представник Amazon. Ці звинувачення Fakespot заперечує. Він закликає користувачів перейти на розширення для браузерів Chrome і Firefox, щоб підтримати роботу.

The Verge зазначає, що Amazon раніше намагався боротися з Fakespot — адже дані сервісу часто цитують в повідомленнях про шахрайство в онлайн-крамниці. Доходило до того, що Amazon купував пошукові запити в App Store, де Fakespot характеризувався з поганого боку, щоб знизити популярність додатку.

Це не перший приклад, коли Amazon використовує свій вплив для боротьби з конкурентами або дрібнішими компаніями, що загрожують його бізнесу.

Показовою є історія з триногами бренду Ravelli, які на Amazon продавала компанія Pirate Trading. У 2011 році Amazon почала продавати власні дешевші триноги під брендом AmazonBasics. Потім Amazon час від часу блокував видачу триніг Pirate Trading, заявляючи про проблеми з якістю товару. Зрештою, Pirate Trading просто пішла з Amazon.

Інша подібна історія сталася з компанією Quidsi, яка володіла успішним тоді стартапом Diapers.com (він допомагав батькам підібрати підгузки та інші товари гігієни для малюків). Amazon знизив ціни на підгузки й домігся, щоб Diapers.com став неприбутковим. У 2010-му Amazon придбав сервіс, а через сім років — закрив через неприбутковість.