Буковський: Фільм про «Океан Ельзи» – не про музику
«До початку роботи над фільмом, про «Океан Ельзи» я нічого не знав», - говорить Сергій Буковський, режисер документального фільму про музичний колектив, який найближчим часом має з'явитися на українських екранах. Фільм буде про те, як музиканти працюють та як живуть.
Вам як документалістові цікавий історичний момент, в якому зараз перебуває Україна?
Як людині – так, а як документалістові, якщо говорити предметно, я навіть не знімав під час Майдану. Це складно, дуже особиста історія. Я багато знімав під час Помаранчевої революції, зараз багато молодих хлопців знімає. Здорово. Хороші картини. Ми не були на передовій, але ми знімали великий епізод в Слов'янську і в Краматорську в минулому році, у вересні місяці відразу після звільнення цих двох міст. Це фільм про гастролі «Океану Ельзи» по Україні. Ми поїхали туди, бо хотіли фільм не тільки про музикантів, про гастролі ... Ми хотіли вписати це в сьогоднішній час, в сьогоднішній контекст. Тим більше, що пісні Вакарчука здобули зовсім несподіване для нього самого звучання. Він ніколи не писав революційних і антивоєнних пісень. А тепер вони стали трактуватися зовсім по-іншому. Їх сприймають по-іншому. Ну час такий. І те, що він співає, - це виконано з такою пристрастю і з такою силою, що люди сьогодні це екстраполюють на якісь патріотичні почуття. Хоча там нічого про це не співається. Це пісні про відносини жінки і чоловіка. «Стріляй» там або «На лінії вогню» ... Це не про війну, це про складні стосунки між протилежними статями.
Вам якось відкрилися учасники колективу «Океан Ельзи» по-новому за час зйомок?
Я нічого про них не знав за великим рахунком. Я знайомий був зі Славою давно. Але не більше ніж музикант, талановитий. І група у нього дуже хороша, талановита. Як вони працюють, як вони живуть – про це навіть не здогадувався. Ми просто пішли в бік і спостерігали. На репетиціях, на концертах, під час концертів. Мені здалося, що це має бути цікаво і глядачам. Тому що вони бачать сцену, екрани. Але те, що відбувається в їх [музикантів - авт.] житті ... Я думаю, що це має бути цікаво для аудиторії.
Раніше Ви знімали в основному на історичну тематику. Зйомки фільму про «Океан Ельзи» - це експеримент?
Ще раніше я знімав інші фільми. На історичну тематику я знімаю, починаючи з 2002 року, з фільму «Війна. Український рахунок», коли я почав шукати якісь способи заробити на життя на телебаченні. Тому що телебачення сприймає таке кіно.
А фільм про «ОЕ» - це заробіток або для душі?
Ви знаєте, якось і не для заробітку, і не для душі, як з'ясувалося потім. Тому що це виявилося дуже складним процесом. Не так все виявилося гладко і мило. Начебто рок-музика – радій. Але Слава складна людина, дуже непроста.
У чому власне складність?
Подивіться у фільмі. Я думаю, що ми це змогли передати. За цим ми і спостерігали: який він. Я не можу сказати, що це принесло якесь величезну насолоду. Слава безсумнівно людина дуже талановита, але дуже непроста. Це фільм не про музику, а фільм про відносини, насамперед, всередині творчого колективу. Про те, як непросто живеться митцеві.
- Поділитися: