Депутати попередньо підтримали заборону реклами електронних сигарет. Її радять замінити на соціальну антирекламу

Народні депутати у першому читанні ухвалили законопроєкт № 4212, який забороняє рекламу тютюну та рідин для електронних сигарет, а також усі види електронних пристроїв для куріння тютюну.

За цей проєкт закону проголосували 284 депутати.

Законопроєкт вносить зміни до статті 22 закону «Про рекламу». Ініціатори законопроєкту в пояснювальній записці посилаються на дані Всесвітньої організації охорони здоров’я, де йдеться про те, що електронні сигарети виділяють більше токсичних речовин, ніж звичайні, а дим із них підвищує ризики хвороб серця та легень.

Там вказано, що е-сигарети створюють серйозну загрозу для людей — особливо дітей, підлітків та вагітних. Крім того, вони збільшують вплив нікотину та низки токсичних речовин на оточення.

Народні депутати впевнені, що ухвалення цього законопроєкту допоможе обмежити використання електронних гаджетів для куріння тютюну, особливо молоддю та підлітками, на яких реклама впливає найбільше. Її радять замінити на соціальну антирекламу.

Боротьба з тютюном в Україні

В Україні протидія масовому курінню розпочалася у 2006 році, коли на законодавчому рівні ратифікували Рамкову конвенцію ВООЗ із боротьби проти тютюну.

Відтоді парламентарі заборонили рекламу, просування та спонсорство тютюну, заборонили куріння у громадських місцях, запровадили вимоги до маркування тютюнових виробів з розміщенням на них графічних попереджень про шкідливість куріння. Також збільшили оподаткування тютюнових виробів.

Проте виробники тютюнових виробів запропонували споживачам нові продукти, які позиціюються як «менш шкідлива альтернатива традиційним сигаретам» — зокрема електронні сигарети.

У грудні 2020 року Рада вже заборонила продаж електронних сигарет дітям до 18 років, а президент цей закон підписав.