Дональду Трампу не дозволили повернутися у Facebook та Instagram. Але за пів року соцмережі мають придумати щось іще

Ілюстративне фото
Ілюстративне фотоGDJ / pixabay

Наглядова рада Facebook залишила в силі рішення адміністрації соцмережі щодо блокування акаунтів 45—го президента США Дональда Трампа. Але Facebook має протягом шести місяців переглянути блокування й ухвалити нові правила, які його регулюють для всіх користувачів.

Про це йдеться в рішенні Наглядової ради Facebook, оприлюдненому 5 травня.

Фахівці визнали, що два дописи Трампа у Facebook та Instagram від 6 січня суттєво порушили правила користування цими соцмережами. На думку Наглядової ради, Трамп «створив умови, в яких існувала серйозна загроза насильства».


Після подій у Вашингтоні 6 січня, коли прихильники Дональда Трампа штурмували будівлю Капітолія, сторінки президента заблокували найбільші соцмережі: Twitter, Facebook та Instagram. Пізніше Twitter заявив, що заблокує профіль Трампа назавжди через «схвалення насильства».

Facebook та Instagram спочатку заблокували акаунти Дональда Трампа на 24 години, але пізніше блокування продовжили до кінця каденції Трампа, а потім — і на невизначений термін.

Сам Трамп за час блокування запустив сайт «Офісу 45-го президента США» й комунікаційну платформу «From the Desk of Donald J. Trump» для спілкування зі своїми прихильниками. Його оточення також оголошувало про плани Трампа запустити власну соцмережу, яка «докорінно змінить правила гри».


Таким чином, рішення соцмереж про блокування акаунтів 45-го президента США 7 січня було виправданим. Однак Наглядова рада Facebook вважає, що постійне блокування акаунтів Трампа є «недоречним», тому що критеріїв для такого постійного блокування платформа не має.

«Застосувавши розпливчастий і неврегульований стандартами обмежувальний захід… Facebook має на меті уникнути відповідальності», — вважають у Наглядовій раді. Там дали соцмережі шість місяців на перегляд рішення щодо блокування акаунтів Трампа.

Орган також порадив Facebook покращити систему модерації політичного контенту, а також чіткіше роз’яснити принципи моніторингу й блокування акаунтів, передусім тих, які належать політикам і знаменитостям.

Наглядова рада Facebook — це дорадчий орган, створений при соцмережі восени 2020 року. Він має повноваження ухвалювати остаточні рішення щодо модерації контенту на Facebook та Instagram, але вони обов’язкової сили не мають.