Економічний експерт про можливе закриття кордону з Польщею: Це буде більший мінус для польської економіки
Економічний експерт Сергій Фурса вважає, що якщо Польща закриє кордон з Україною для торгівлі товарами, це буде мінус для української економіки, але «набагато більшим» він буде для польської.
Про це він сказав у коментарі hromadske.
Фурса додав, що «для нашого торговельного балансу це буде позитивна історія». Експерт зауважив, що постраждають деякі бізнеси в Україні, як-от ті, хто видає книги.
«Вони папір отримують від Польщі, для когось це буде проблема — здорожчання щонайменше. Але багато польської продукції не зайде в Україну, це дозволить іншим українським виробникам замістити цю продукцію, наприклад молочну», — сказав Фурса.
Він пояснив, що вплив від закриття кордону може бути відчутніший у Польщі, бо, за його словами, польський бізнес продає в Україну більше, ніж український — у Польщу.
«Проте це, звісно, стрес для тих, хто імпортує щось із Польщі. Або ж це (імпорт — ред.) є частиною їхньої бізнес-моделі, це для бізнесу удар. Не смертельно, але неприємно», — додав експерт.
Фурса зазначив, що якщо кордон буде закритий тільки для торговельних операцій, військова допомога йтиме все одно, а люди зможуть їздити. Це важливо, наголосив він.
Що передувало?
Польський прем'єр-міністр розповів, що Україна та Польща ведуть переговори щодо тимчасового закриття кордону для двосторонньої торгівлі товарами. За його словами, це буде «тимчасове і болюче для обох сторін рішення», адже Польща продає в Україну більше, ніж імпортує звідти.
Водночас торговий представник України та заступник голови Мінекономіки Тарас Качка повідомив, що Україна провела з Польщею перемовини щодо ситуації на кордоні, під час яких не обговорювалося його закриття.
Чому протестують поляки?
Зараз рух українських вантажівок на кордоні блокують польські фермери. Вони протестують, щоб добитися помʼякшення європейського «зеленого курсу», а також отримувати більше субсидій, дотацій та компенсацій.
Фермери блокують рух на шести напрямках — це пункти пропуску «Ягодин», «Устилуг», «Угринів», «Рава-Руська», «Шегині» та «Краківець». Станом на ранок 28 лютого у чергах на території Польщі стояли понад 2200 фур.
З осені 2023 року рух на кордоні також блокували польські перевізники. Причиною страйку перевізників називають «надмірну конкуренцію» після ухвалення «транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС.
Через блокаду українська економіка зазнала вже мільярда євро збитків, економічні втрати Польщі ще більші. Окрім того, на території Польщі померли троє українських водіїв.
Активну участь у протестах та їхньому висвітленні бере лідер люблінського відділення ультраправої партії «Конфедерація» Рафал Меклер. На одній з акцій також побачили плакат із закликом до путіна, щоб той «розібрався» з владою України та Європейського Союзу, а також радянський прапор із серпом та молотом. Поліція Польщі порушила справу щодо цього випадку. А в МЗС Польщі заявили, що «антиукраїнські тиради з вихвалянням путіна» могли організувати проросійські агенти чи «корисні ідіоти».
- Поділитися: