Facebook заявив, що посилює боротьбу з «дипфейками»

Компанія Facebook оголосила про посилення заходів для протидії «дипфейкам» та іншому маніпулятивному контенту.

Про це йдеться в повідомленні на блозі компанії.

Зазначається, що соцмережа визначила два критерії для видалення маніпулятивних відео:

  • їх редагували чи обробляли (якщо це не стосується якості або чіткості зображення) таким чином, що глядач може бути схильний вважати, що людина на відео говорить щось, чого вона насправді не говорила;
  • його створив штучний інтелект чи машинне навчання, яке поєднує, заміняє чи накладає контент на відео таким чином, що воно видається справжнім.

У Facebook завважили, що для боротьби з «дипфейками» використовуватимуть різні підходи: від дослідження створеного штучним інтелектом контенту до партнерства з науковими колами, урядами й індустрією.

При цьому не видалятимуть відео, створені з метою пародії чи сатири або для зміни порядку слів або вилучення окремих фраз.

Соцмережа додала, що всі відео, видалені за новими правилами, будуть переглянуті незалежними фактчекерами, з якими компанія уклала відповідні домовленості.

«Якщо фото чи відео оцінене фактчекером як фальшиве або частково фальшиве, ми значно зменшуємо його поширення в новинній стрічці та відхиляємо його, якщо воно просувається як реклама. І що ще важливо: ті, хто його бачить, спробує поширити чи вже поширив, побачать попередження про те, що воно є фальшивим», — зазначили у Facebook.

«Дипфейк» (англійською deepfake, від «deep learning» — глибинне навчання і «fake» — несправжній) — це методика синтезу зображення людини, яка базується на штучному інтелекті. Вона використовується для поєднання і накладення існуючих зображень та відео на вихідні зображення або відеоролики.