Генерал Жуков дуже любив заборонену в СРСР кока-колу. Для нього зробили безколірний напій, який маскувався під горілку

Зліва направо: радянський маршал Георгій Жуков, американський генерал Двайт Ейзенгауер і британський фельдмаршал Бернард Монтгомері. Берлін, 6 червня 1945 року
Зліва направо: радянський маршал Георгій Жуков, американський генерал Двайт Ейзенгауер і британський фельдмаршал Бернард Монтгомері. Берлін, 6 червня 1945 рокуAP Photo

Маршал Радянського Союзу Георгій Жуков уперше спробував кока—колу після Другої світової війни. І вона йому так сподобалася, що компанія—виробник розробила для нього спеціальну, безколірну версію напою — так Жуков міг його пити, не хвилюючись, що його звинуватять в імперіалізмі.

Про це повідомляє Business Insider.

Coca-Cola відігравала важливу роль під час Другої світової війни: компанія зобов’язалася постачати свій напій за низькою ціною на фронт. Понад 100 працівникам Coca-Cola навіть дали військову посаду технічних спостерігачів, щоб вони мали право бути присутніми в зоні бойових дій і роздавати напої американським військовослужбовцям.

Кока-колу розглядали як «важливий спосіб підвищення бойового духу військових»: у 1943 році тоді генерал, а згодом президент США Двайт Ейзенгауер розпорядився доправити три мільйони бляшанок Coca-Cola на фронт у Північну Африку й забезпечити щомісячне постачання ще шести мільйонів.

Популярною кока-кола була й серед військ Союзних держав, зокрема Великої Британії. Так до кінця Другої світової війни військові спожили п’ять мільярдів бляшанок напою, який виготовляли на 64 заводах Coca-Cola. Одна з них уже після війни потрапила маршалу СРСР Георгію Жукову під час зустрічі з Ейзенгауером.

Напій Жукову, за переказами, дуже сподобався. Але СРСР офіційно не торгував зі США — та й узагалі з капіталістичними країнами Заходу. А наявність чогось «західного» могла стати приводом для обвинувачень у державній зраді. І в 1946 році у Жукова з’явилася думка: якби кока-кола не мала свого характерного карамельного кольору, то скидалася б зовнішньо на горілку.

Ідею Жукова передали тодішньому президенту США Гаррі Труману. І він, намагаючись підтримати мирні відносини з СРСР, розпорядився створити безколірну кока-колу. На прохання радянського маршала її навіть пакували в пляшки з етикетками, що нагадували типову горілку і мали комуністичну символіку.

Партію «горілки» — 50 ящиків — передали в Радянський Союз через тоді нейтральний Відень. Але чи дійшли вони до адресата, достеменно невідомо. Відомо тільки, що від погіршення відносин США й СРСР і «холодної війни» вони так і не вберегли. Але у 2018 році Coca-Cola почала продавати свій безколірний напій — доступний він, однак, лише в Японії.