Катастрофа Ан-26: суд відпустив під особисте зобов'язання командувача Повітряних сил Дроздова

Командувач Повітряних сил ЗСУ Сергій Дроздов у Печерському суді Києва 22.12.2020
Командувач Повітряних сил ЗСУ Сергій Дроздов у Печерському суді Києва 22.12.2020Вікторія Рощина/hromadske

Печерський суд Києва відпустив під особисте зобов'язання командувача Повітряних сил ЗСУ Сергія Дроздова за підозрою у недбальстві, що призвело до катастрофи літака Ан—26 та загибель 26 військовослужбовців. Таким чином суд відмовив у задоволенні клопотання прокуратури про цілодобовий домашній арешт та обрав інший запобіжний захід.

Про це передає кореспондентка hromadske із зали суду.

За даними слідства, Сергій Дроздов у 2018 році затвердив тимчасовий курс для льотчиків, де зазначалась можливість курсантам 5-го курсу у двох вправах виконувати польоти конвеєром на літаках Ан-26. Однак, це рішення не було затверджене заводом виробником, як цього вимагає процедура.

Таким чином, на думку слідства, Дроздов створив хибне уявлення у військовослужбовців у Харківській області про легальне та безпечне використання польотів конвеєром у курсантів й інших курсів, та в інших вправах. Така практика мала місце з квітня 2018 року по вересень 2020, навіть коли це не було передбачено плановими таблицями польотів та дозволами виробників літаків, зазначають слідчі.

«Крім того, командувачем Повітряних сил 1 березня 2019 року затверджено триступеневу концепцію системи льотної підготовки курсантів льотного факультету, а також у лютому 2020 року затверджено рішення керівництва ХНУПС, якими передбачено здійснення сумісної підготовки курсантів льотчиків та курсантів штурманів на літаку Ан-26 за рахунок палива, яке виділялися на підготовку курсантів льотчиків», ㅡ зазначив прокурор Антон Зеленський.

Це на думку слідства, і призвело до того, що на борту перебувала більша кількість курсантів.

Позиція Дроздова

Водночас адвокати підозрюваного просили залишити клопотання без задоволення, наголошуючи на тому, що підозра і ризики є необґрунтованими.

Сам Сергій Дроздов зазначив, що конвеєрні польоти на Ан-26 відбувались з часу побудови, особливо на військово-транспортних літаках.

«Завод-виробник видав нам інструкцію, видав нам рішення, далі експлуатація здійснювалась нами. Якби “Антонов” хотів, то під час ремонту він вклав би нам інструкцію-заборону, таких інструкцій, заборон в нас не було», ㅡ зазначив Дроздов.

Також він наголосив на тому, що спільні навчання не були заборонені і практикувались останні 29 років.

«Тому, казати про те, що це ноу-хау, неправильно. Воно було випробувано. Щодо перебільшення, то це вже безпосередньо відповідає людина, яка запустила літак, дозволила», ㅡ сказав Дроздов, наголосивши на тому, що питання щодо доцільності тієї кількості осіб, що перебувала на борту має вирішити суд.

Також командувач наголосив на тому, що найголовніша проблема у Повітряних силах ㅡ це недостатній контроль за керівниками на місцях, оскільки «це є ланка середнього управління». Над цим, за словами командувача, вони зараз працюють.

На поруки Дроздова хотіли взяти Михайло Забродський, Степан Полторак, Ірина Верещук, також відповідну заяву до суду надіслав Руслан Хомчак.

Суд вислухавши усі сторони відправив під особисте зобов’язання командувача Повітряних сил ЗСУ Сергія Дроздова, наклавши на нього відповідні обов’язки.

Нагадаємо, 18 грудня в Державному бюро розслідувань заявили про три підозри у справі катастрофи літака Ан-26: командувачу Повітряних сил — за статтею «недбальство», а також командиру військової частини та керівнику польотів військової частини — у порушенні правил польотів, останньому ще й у недбальстві.

Раніше голова урядової комісії з питань розслідування авіакатастрофи, віцепрем’єр-міністр Олег Уруський заявляв, що під час розслідування авіакатастрофи Ан-26 виявили грубі порушення у виконанні польотних завдань та в організації польотів загалом.

Що відомо про катастрофу?

Авіакатастрофа Ан-26 на Харківщині сталася надвечір 25 вересня. З 27 людей на борту (20 курсантів Харківського національного університету Повітряних Сил і семеро офіцерів, ще одного курсанта не допустили до польоту) одразу після аварії вижили двоє.

Один із них (курсант зі Львова) помер у Харківській лікарні невідкладної медичної допомоги, інший (із Харківської області) лікувався у Харківському військовому шпиталі, він отримав незначні травми.

Володимир Зеленський доручив призупинити польоти на всіх Ан-26 в Україні до з'ясування обставин трагедії.

Офіс генпрокурора порушив справу за статтею 416 Кримінального кодексу. Слідство у цій справі проводитить Державне бюро розслідувань.