Комітет Ради рекомендував нову редакцію закону про перезавантаження БЕБ. Цей варіант теж розкритикували

Комітет Верховної Ради з питань фінансів рекомендував прийняти у повторному першому читанні нову редакцію законопроєкту про удосконалення роботи Бюро економічної безпеки. А втім, активісти та депутати розкритикували й цей варіант документа.

Очільник фінансового комітету Данило Гетманцев повідомив, що в новій редакції законопроєкту №10439 пропонується:

  • відбір і подання на розгляд прем’єра не більше двох кандидатур на посаду директора БЕБ;
  • перші строки для незалежних аудитів ефективності роботи БЕБ (оцінку проводить комісія після завершення першого і третього року на посаді директора БЕБ);
  • доопрацьований механізм атестації працівників БЕБ, строк проведення якої не може перевищувати рік із дня призначення на посаду директора БЕБ;
  • директор БЕБ формує нову дисциплінарну комісію.

Народний депутат Ярослав Железняк заявив, що доопрацьовану версію законопроєкту внесли на комітет «в екстреному порядку».

«Знову Мінʼюст прислав версію, яка не погоджена з партнерами і яка не включає зауваження бізнесу. Зокрема, навіть Ради підприємців при президенті», — написав він.

Железняк повідомив, що у підсумку нова редакція зареєстрована під номером 10439 замість урядового «з купою помилок та дірок для [подальшого] оскарження в судах».

«При тому, всі на словах згодні з пропозиціями й зауваженням, але все одно голосували текст, який спустили з ОП», — додав депутат.

Що саме критикують?

Глава правління Центру протидії корупції Віталій Шабунін назвав цю редакцію законопроєкту «псевдореформою», за якою у разі схвалення «БЕБ залишиться під контролем Олега Татарова».

Шабунін заявив, що комітет відмовився враховувати ключові пропозиції для «реальної реформи». Зокрема:

  • не врахував норми про те, що під час конкурсу з обрання директора БЕБ конкурсна комісія має запропонувати до призначення лише одного кандидата;
  • відхилив пропозиції, щоб при переатестації відповідні кадрові комісії могли керуватися стандартом доказування обґрунтованим сумнівом (без цього суди вимагатимуть вироків, щоб довести недоброчесність людини);
  • відмовився підтримувати вдосконалення конкурсних процедур для відбору персоналу БЕБ, чіткі правила добору з перевіркою доброчесності та неможливість призначення в БЕБ людей, які раніше були звільнені через непроходження переатестації;
  • відхилив пропозиції щодо залучення до конкурсних комісій із відбору персоналу БЕБ та атестаційних комісій експертів делегованих міжнародними партнерами.