Компанія PepsiCo забороняє згадувати ЗСУ та війну з рф у своїй рекламі — організація B4Ukraine

Компанія PepsiCo під час пошуку нового рекламного агентства в Україні восени 2023 року поставила перед потенційним партнером умову виключити будь—які згадки про війну чи підтримку України та її армії в майбутніх комунікаціях.

Про це йшлося в брифі, з яким ознайомилася міжнародна організація B4Ukraine, яка відстежує компанії, які продовжують вести бізнес в рф.

«НІ: згадування війни, ворожнечі, агресії, військовослужбовців (з боку бренду), Збройних сил України. НІ: підтримка України та армії. НІ: негативна конотація, створення відчуття "небезпеки"», — зазначено в списку обмежень від PepsiCo.

Коаліція B4Ukraine звернулася до офісів Pepsi в Україні та США, щоб отримати коментар з цього приводу. Але на момент публікації не отримала відповіді.

Тим часом 17 жовтня повідомлення на сторінці PepsiCo в Instagram оголосило, що «волонтери PepsiCo роздали продуктові набори 1200 сім'ям в місті Бородянка, чиї домівки були зруйновані». У повідомленні не вказано, хто саме жорстоко знищив домівки цих людей.

«Глобальна коаліція громадських організацій B4Ukraine закликає PepsiCo негайно припинити свою діяльність в росії й вимагає від уряду США випустити бізнес-посібник, попереджаючи американські компанії про зростання правових, репутаційних і фінансових ризиків при здійсненні бізнесу під військовим контролем в рф», — закликає B4Ukraine.

Більше про компанію та її бізнес в рф

PepsiCo виробляє безалкогольні напої, соки, чипси, закуски, молочні продукти й інші харчові продукти під брендами Chester's, Chipsy, Lay’s, Mirinda, Pasta Roni, Pepsi, Propel, Sandora, 7Up, Simba, Snack a Jacks, Sonric’s, Tropicana тощо.

Чистий прибуток PepsiCo в росії зріс у 2023 році на 333% — до 525 мільйонів доларів. Компанія сплатила приблизно 115 мільйонів доларів податків у кремль. Через це Національне агентство з питань запобігання корупції внесло PepsiCo до списку міжнародних спонсорів війни. За даними НАЗК, у компанії є в росії 19 заводів, десятки тисяч працівників і 600 відкритих вакансій.

У березні 2022 року компанія оголосила про припинення рекламних заходів і виробництва деяких напоїв у росії, але дозволила продавати інші продукти, такі як дитяче харчування, щоб, як висловилася PepsiCo, «залишатися вірною гуманітарному аспекту свого бізнесу».

Проте фактично компанія продовжує виробництво чипсів, закусок і безалкогольних напоїв. За даними Bloomberg, прибуток PepsiCo зріс на 16% в росії, і компанія повідомила, що продажі в рф становлять 5% їхнього чистого доходу за 2022 рік, порівняно з 4% попереднього року.

Нині Pepsi Cola в росії переважно продається під брендом Evervess-Cola, хоча й Pepsi Cola все ще легко доступна в російських супермаркетах через так званий паралельний імпорт, коли товари імпортуються без дозволу виробника.