НАЗК внесло PepsiCo та Mars до переліку міжнародних спонсорів війни

Дві провідні харчові корпорації внесли до переліку міжнародних спонсорів війни
Дві провідні харчові корпорації внесли до переліку міжнародних спонсорів війниНАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло дві провідні харчові корпорації PepsiCo та Mars до переліку міжнародних спонсорів війни. Попри заяви про скорочення свого бізнесу, припинення рекламної діяльності та виробництва своєї продукції, ці компанії продовжують працювати в росії.

Про це повідомило НАЗК.

«Сплачуючи податки, іноземні компанії допомагають російській економіці, зокрема це стосується нещодавно введеного військового податку на додану вартість та податку на прибуток. Все це в результаті впливає на спроможність росії вести проти України війну», — зауважили в НАЗК.

PepsiCo

PepsiCo виробляє харчі, основними брендами корпорації є Lay’s, Mirinda, Pepsi, Sandora, 7up, «Агуша», «Чудо», «Слов’яночка», «Садочок», «Сандорик», «Машенька» тощо. За даними НАЗК, компанія має 19 заводів у рф, близько 20 тисяч співробітників та 40 тисяч сільськогосподарських працівників. За показником чистого прибутку PepsiCo є четвертою за розміром компанією в галузі напоїв і харчових продуктів у рф.

За перший рік повномасштабного вторгнення виторг компанії зріс до 2,59 млрд доларів. Так, чистий прибуток виріс на 333% до 525 млн доларів, порівнюючи з 2021 роком. Водночас PepsiCo сплатила понад 115 млн доларів податків у рф.

Хоча в березні 2022 року компанія заявила про припинення рекламної діяльності та виробництва напоїв у росії, вже в серпні вона почала відновлювати виробництво та дистрибуцію своїх товарів. Окрім того, НАЗК із посиланням на ЗМІ заявляє, що чипси Lay’s були знайдені в харчових пайках російських солдатів.

«На відсутність щирих намірів покидати російський ринок вказує також те, що на кар’єрній сторінці компанії перелічено понад 580 відкритих вакансій у рф», — кажуть у НАЗК.

Mars

Mars також є виробником харчових продуктів. Зокрема, компанія відома шоколадними батончиками. Основні торгові марки — Mars, Snickers, Milky Way, Twix, Bounty, M&M’s, Whiskas, Pedigree, Uncle Ben’s. Також корпорації належить серія торгових марок Wrigley. Компанія працює в росії понад 30 років, інвестувала в економіку держави 2,5 млрд доларів, створила понад 6 тисяч робочих місць та має на території 10 фабрик.

Компанія обіцяла скоротити бізнес на території рф після початку повномасштабної агресії, а будь-який прибуток від російського бізнесу планувала спрямувати на гуманітарні цілі.

Однак фабрики продовжують працювати в росії зі збільшенням доходів у 2022 році порівняно з 2021 роком. Торік виторг компанії зріс до 2,45 млрд доларів, а чистий прибуток — на 59% до 377 млн доларів. Mars сплатила у рф понад 93 млн доларів податків. російська філія компанії Mars також набирає новий персонал — пропонує понад 100 актуальних вакансій.

Спонсори війни

У переліку міжнародних спонсорів війни вже є десятки компаній. Їх автоматично вносять до World-Check — бази даних людей та організацій із підвищеним ризиком, яку використовують у всьому світі для виявлення фінансових, регуляторних й репутаційних ризиків та управління ними. НАЗК каже, що через це співпраця з такими компаніями стає ризикованою та небажаною для будь-кого на міжнародному ринку.

У переліку вже є Bacardi«Райффайзен Банк»XiaomiMilkaUnilever, а також мережі роздрібної торгівлі «Ашан», Leroy Merlin і Metro.

Напередодні НАЗК надіслало листи до компаній, які були внесені до переліку міжнародних спонсорів війни. Агентство пропонує керівникам цих підприємств відвідати Україну, щоб побачити наслідки російської агресії та обговорити вихід бізнесу з росії.