Фото:

depositphotos

Спливаючий банер заважає читати текст, а рекламні ролики — подивитися відео. Користувачі часто невдоволені тим, що доводиться чекати, поки реклама закінчиться, закривати і згортати. Така реклама — одне з джерел доходу для медіа, проте її можна відключити за допомогою додатків. Ми попросили менеджера з реклами hromadske Геннадія Ксьонзенка та менеджерку відділу реклами видання «Новое время» Анжелу Величко відповісти на найпоширеніші запитання про рекламу в онлайн-медіа: для чого вона потрібна, які бувають її види і рекламні політики.

Для чого онлайн-медіа реклама? 

Для класичних онлайн-медіа реклама — чи не найголовніше джерело доходу, погоджуються рекламники.

«Реклама — це одна з можливостей (як представниця відділу реклами сміливо скажу, що основна) монетизувати проєкт», — пояснює рекламниця «Нового времени» Величко. Надходження від реклами є комерційною таємницею і закритою інформацією. 

На hromadske ситуація інша. Ми — громадська організація, яка фінансується грошима від іноземних донорів, зокрема SIDA і DANIDA. Фінансова звітність є відкритою інформацією, з якою кожен може ознайомитися тут. Донори поставили вимогу виходу hromadske на певний відсоток самоокупності. Одним із варіантів отримання доходу для hromadske стало розміщення реклами, каже Ксьонзенко. Проте наразі надходження від реклами складають менше ніж 1% бюджету організації. 

Які є види реклами в онлайн-медіа?

Наразі hromadske розміщує лише банерну рекламу. Банери стандартного розміру, їхнє розміщення залежать від верстки та технічних особливостей сайту, пояснює Ксьонзенко. Також існує нативна реклама, яка більше враховує інтереси конкретної аудиторії. Нативну рекламу часто плутають з «джинсою», оскільки такі матеріали часто не вирізняються з-поміж основного контенту сайту. Різниця лише в тому, що нативна реклама завжди має відповідне маркування.  

На «Новом времени» окрім банерної реклами розміщують і комерційні тексти, але з обов'язковим маркуванням: «Обов'язково позначка, що розміщення комерційне. На НВ немає джинси — це правило без винятків.Також розміщення комерційних текстів має бути погоджено з юристом і редакцією — тобто навіть тексти з позначкою мають відповідати нашій редакційній політиці», — каже менеджерка з реклами видання.

Що рекламуємо, а що ні?

На hromadske існують рекламні політики. Згідно з ними, ми не рекламуємо алкоголь, тютюн, медичні препарати, тоталізатор та фінансові піраміди, каже Ксьонзенко. Кожне медіа має свої рекламні політики, які регулюють, що рекламувати, а що ні.

Як можна блокувати банерну рекламу на комп’ютері та в телефоні?

У будь-якому пристрої є браузер, деякі додатки якого блокують банерну рекламу. Наприклад, можна встановити додаток Adblock, який доступний і для браузера мобільного телефону. Деякі видання пропонують підписку, коли за щомісячну плату ти отримуєш доступ до більшої кількості матеріалів без реклами. 

Як актуалізувати рекламу для аудиторії? 

hromadske працює над тим, щоб почати розміщувати і нативну рекламу. Це вид реклами, який більше відповідає контенту та змісту сайту і є менш нав’язливим для аудиторії. Такий вид реклами користувач знаходить серед цікавого йому контенту. 

Для того, щоб ми могли розповідати актуальні новини, знімали репортажі, фільми, історії, стрімили, а на сайті hromadske не було реклами, станьте частиною спільноти друзів hromadske і підтримайте нас на Спільнокошті. 
Поділитись: