Вся реклама в Україні відтепер має бути державною мовою

З 16 січня набули чинності норми статті 32 «мовного закону» — вони, зокрема, передбачають, що вся реклама має бути українською мовою.

Йдеться про рекламу на телебаченні, радіо, а також у друкованих виданнях.

Водночас телерадіоорганізації закордонного мовлення, телерадіоорганізації, що ведуть мовлення однією або кількома офіційними мовами Євросоюзу, поряд із державною мовою можуть розміщувати рекламу офіційними мовами ЄС.

Крім цього, друковані ЗМІ, що видаються однією з офіційних мов ЄС, можуть розміщувати рекламу цією ж мовою.

Порушення цих положень тягне за собою адміністративний штраф у розмірі 200-300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (3400-5100 гривень). Якщо порушення вчинене вперше, то може бути просто попередження.

Раніше мовна омбудсмена заявила, що Україна планує втілити частину рекомендацій Венеційської комісії щодо закону про мову.

Нагадаємо, 16 липня 2019-го мовний закон в Україні набув чинності.

Український мовний закон критикують не тільки Росія, а й низка інших сусідів, які вважають, що він порушує права меншин. Зокрема Угорщина заявила, що блокуватиме членство України в НАТО до «розв'язання проблеми угорської меншини» Закарпаття.

Наприкінці серпня 2019-го Володимир Зеленський анонсував законопроект для захисту прав меншин, зокрема щодо мови.