Мінагрополітики каже, що через блокування на українському кордоні зросли ціни на перевезення

Унаслідок блокувань руху вантажівок на кордоні з Польщею та Румунією, які влаштовують фермери, основних збитків Україна зазнала у транспортних витратах. Так, зросли ціни на перевезення.

Про це повідомив заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Маркіян Дмитрасевич в етері національного телемаратону «Єдині новини».

«Кожен день простою автомобілів коштує грошей, тому ціни на перевезення зростають на 15-20%. Також треба враховувати стан наших перевізників, водіїв. Зараз не найкращі погодні умови, не найприємніше стояти у цих чергах як на румунському, так і на польському кордоні», — наголосив посадовець.

За його словами, через блокування втрачають і експортери з країн ЄС.

Дмитрасевич підкреслив, що причина блокувань на кордоні з Румунією не стосується України. Він нагадав, що зараз румунські урядовці ведуть перемовини з тими, хто блокує кордон.

«[Причина блокувань] стосується, на мій погляд, досить традиційної вимоги в Європейському Союзі, зокрема, в наших сусідніх країнах, це прохання чи вимоги до їхніх власних урядів стосовно більшої дотаційної підтримки самих фермерів у цих країнах», — каже заступник міністра.

Він зауважив, що станом на грудень понад 85% агроекспорту з України складають перевезення морем. З них близько 80% здійснюють з одеських портів, менше ніж 20% — становить експорт через «Дунайський шлях». Тоді як показник перевезень агропродукції автомобільними шляхами становить близько 2%, однак Дмитрасевич наголосив, що такий спосіб теж є важливим для України.

Блокування на кордоні

Фермери з усієї Румунії вже тиждень протестують і блокують рух сільськогосподарською технікою та вантажівками вздовж кільцевих доріг великих міст, на в’їзді в порт Констанца, у районі митниці. На кордоні з Україною румунські фермери блокують пункти пропуску «Сірет» та «Вікову-де-Сус».

Тоді як у Польщі перевізники ще з 6 листопада розпочали блокаду кордону з Україною на трьох пропускних пунктах: «Краківець — Корчова», «Ягодин — Дорогуськ», «Гребенне — Рава-Руська». Згодом до них долучилися польські фермери, які блокували пункт «Медика — Шегині».

Причиною страйку називають «надмірну конкуренцію» після ухвалення «транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС. Він звільнив українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.

Через блокаду поляків українська економіка зазнала вже мільярда євро збитків, економічні втрати Польщі ще більші. Окрім того, на території Польщі померли троє українських водіїв.