Між Севастополем та Чечнею назріває конфлікт через суднобудівний завод
Зазвичай критика наадресу глави Чечнізакінчується вибаченнями, алещо таять у собі фінансові суперечки зйого людьми? Конфлікт назріває в Севастополі: чеченським бізнес—лобістам зоточення Кадирова місцеві чиновники запропонували конкуруватизіншими інвесторами, аневирішувати питання розвитку міста «по—братськи».
Зазвичай критика на адресу глави Чечні закінчується вибаченнями, але що таять у собі фінансові суперечки з його людьми? Конфлікт назріває в Севастополі: бізнес-лобістам з оточення Кадирова місцеві чиновники запропонували пройти в загальну чергу і змагатися з іншими інвесторами в конкурентній боротьбі, а не вирішувати питання розвитку міста «по-братськи».
Громадське публікує матеріал «Новой газеты» у рамках партнерства незалежних медіа Східної Європи
Канва. Високі гості
На початку серпня в Севастополь прибули «бізнес-патріоти» з асоціації «АВАНТИ». Її засновник — колишній сенатор від Чечні Умар Джабраїлов. У складі делегації було троє представників: президент асоціації Рахман Янсуков, віце-президент з розвитку Олександр Мундт і радник президента асоціації Єлизавета Пєскова — відомий блогер, дочка Дмитра Пєскова, прес-секретаря президента РФ.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як турбіни німецької компанії Siemens завезли до Криму в обхід санкцій
Делегація приїхала на запрошення керівників судноремонтного заводу «Южный Севастополь». Мета — вирішити конфлікт з урядом міста: чиновники вимагають розірвання договору оренди майнового комплексу, на базі якого працює завод. «Южный Севастополь» заборгував за оренду 32 мільйони рублів.
«Було вже два арбітражних суди, які постановили розірвати договір оренди. Керівники заводу зрозуміли, що вирішити питання правовим шляхом не вийде. Тому запросили в місто своїх високопоставлених знайомих, — розповів «Новой газете» співрозмовник в уряді Севастополя. — Вочевидь, керівники «Южного Севастополя» мають близькі стосунки з главою Чечні Рамзаном Кадировим, адже, маючи борг у 32 мільйонів рублів, здатні запросити людей, «які й пальцем не ворухнуть менше ніж за півмільйона доларів».
«Южный Севастополь» має суперечливу репутацію. Керівництво заявляє, що завод займається ремонтом суден усіх класів. Водночас, за останньою інформацією, замовлення на ремонт десяти цивільних суден, отримане у 2015 році, так не виконали через «блекаут».
У редакцію «Новой газеты» потрапив лист працівників заводу від липня 2017 року. Заводчани заявляють, що СРЗ заробляє на оренді своїх площ, у тому числі — під митний пост.
Співрозмовники «Новой» в уряді Севастополя стверджують: наразі ніякого судноремонту на «Южном Севастополе» не ведеться, а завод використовується як база для перевалки зерна.
Високопоставлені гості з «АВАНТИ» вирішувати проблеми взялися з наскоку: спочатку відвідали сам завод, потім провели переговори з владою, а вже під вечір 1 серпня 19-річна Єлизавета Пєскова розповідала журналістам про виклики, що постали перед російським суднобудуванням.
Наприкінці «Южный Севастополь» та «АВАНТИ» уклали договір про співпрацю. Заразом журналістам пояснили — це ще не означає членства заводу в асоціації.
Візит «бізнес-патріотів» дав перші конкретні плоди: на офіційному сайті уряду Севастополя з’явилася заява, що чиновники, попри рішення судів, готові піти на мир з «Южным Севастополем», якщо підприємство внесе пропозиції щодо виходу з ситуації.
Пропозиції внесли. Але далі щось пішло не так...
Єлизавета Пєскова (в центрі) на судноремонтному заводі «Южный Севастополь»Фото: instagram.com/stpellegrino
«Є насправді сильний інвестор»
За два тижні після гучного візиту, журналісти зателефонували директорові «Южного Севастополя» Євгену Гріцанову. Слухавку взяв його заступник. Почувши про «АВАНТИ», відрізав: «Не коментуємо».
Коли нарешті вдалося зв’язатися з директором, його тон уже не видавався бадьорим:
«Поки нічого не змінилося. Ми направили до влади міста пропозицію з мировою угодою, але відповіді поки немає, — сказав він. — 11 вересня буде касація в арбітражному суді Калуги. Якщо програємо, договір розірвуть остаточно. Доведеться звільняти більше 150 чоловік».
Виникає питання: невже люди Кадирова не впоралися? У президента «АВАНТИ» Рахмана Янсукова щодо цього власна думка:
«Першочерговим завданням було налагодження діалогу між працівниками заводу та владою. Це завдання ми виконали, — розповів він «Новой газете». — Якщо раніше заводчан ніхто не слухав, тепер чиновники ведуть переговори. Ми стежимо за ситуацією і готові надати додаткову підтримку».
Яку саме підтримку надаватимуть заводу, Янсуков уточнювати не став. В уряді Севастополя до перспектив «Южного» ставляться скептично.
«Ми отримали листа від великого суднобудівного підприємства, яке заявило про бажання працювати в Севастополі на базі майнового комплексу в Камишовій бухті. Тобто там, де нині працює завод-боржник, — розповів «Новой газете» глава корпорації розвитку Севастополя Олег Ніколаєв. — Ми хочемо бачити в місті насправді сильних інвесторів. Важливий аспект: коли інвестор прийде в місто, люди, які наразі працюють на «Южном Севастополе», перейдуть на нове підприємство і не втратять роботу».
У Департаменті із земельних і майнових відносин Севастополя «Новой» повідомили, що уряд дійсно має намір в касації домагатися розірвання договору з «Южным Севастополем». На заступництво дочки прес-секретаря президента РФ і бізнес-патріотів з Чечні урядовці не зважають.
«Ми хочемо бачити в місті нормальних інвесторів, а не «рєшал». Мирову угоду з «Южным Севастополем» неможливо укласти без погашення заборгованості перед міським бюджетом. Але цього досі не зробили».
Крім того, «Южному Севастополю» доведеться пояснити владі міста, чому за період оренди майнового комплексу (з 2003 року) кількість об’єктів скоротилося з 1367 до 1050 одиниць.
Судноремонтний завод «Южный Севастополь»Фото з офіційного сайту підприємства
Чи дійде до мегапроектів?
Під час візиту «АВАНТИ» в Севастополь, бізнес-патріоти ознайомилися не лише з судноремонтним заводом, але і з пріоритетними проектами розвитку міста — від авторського виноробства до комплексного містобудівного розвитку цілих районів. Загальний обсяг необхідних інвестицій — понад 41 мільярд рублів (близько 19 мільярдів гривень ).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Списання кримських боргів: щедрий жест або чіткий розрахунок?
Бізнес-патріоти високо оцінили привабливість міських проектів і пообіцяли, що пошукають інвесторів. Однак нині дещо змінили тон:
«Ми дійсно ведемо переговори щодо севастопольських проектів з підприємствами-членами асоціації, — розповів президент «АВАНТИ» Рахман Янсуков. — У вересні плануємо низку зустрічей з бізнесменами Чеченської Республіки та Челябінської області, розповімо про севастопольські проекти. Але Севастополь — санкційний регіон. Люди вагаються, люди не впевнені, чи готові ризикувати і заходити туди. З усіх банків, що працюють там, я знаю лише один — «Россия». І той під санкціями. Але думаю, що способи працювати в Криму існують».
У корпорації розвитку Севастополя «Новой газете» заявили, що наразі ніяких інвестиційних пропозицій від підприємств, пов’язаних з «АВАНТИ», не отримували.
Підписуйтесь на наш канал в Telegram
- Поділитися: