«Мода на кров». Hromadske.doc

Watch on YouTube

Діджей, плюшки, сік, крафтові сувеніри, лекції про користь фітнес-чекінів. І весь цей хіпстерський фестиваль – просто в лікарняному холі. Зазвичай по суботах в Київському міському центрі крові – вихідний. Але сьогодні лікарі вийшли на роботу, щоб допомогти молодим ентузіастам (а переважно — ентузіасткам) провести оригінальну донорську акцію «Кроворкінг».

«Ми виставили красивих волонтерок, на яких клюють донори», — здається, зовсім не приховують своїх секретів організаторки акції Поліна Куліш і Наталка Тиховод. А приваблювати потенційних донорів їм допомагають модний хіпстер-Носоріг, слон Михайло і монохромна Панда.

Взагалі важко одразу звикнути до того, що бачиш у муніципальній лікарні не сірі понурі обличчя, а зграйки приємних дівчат і хлопців, які снують коридорами в однакових фіолетових майках «Свіжа Кров». Організаторки захоплено розповідають Громадському, як виник «Кроворкінг», і ведуть наших глядачів через усі етапи та випробування, які належить пройти кожному охочому стати донором.

За статистикою, кожна третя людина на планеті бодай раз у житті потребує переливання крові. І потреба в свіжій крові є завжди, а от донорів — усе менше й менше. Заввіділенням центру крові Світлана Утвенко задоволена волонтерами, які залучають щораз усе більше молоді. Однак, зізнається, що для неї їхні методи — незвичні. Бо лікарі, шукаючи донорів, звикли або лякати, або тиснути на жалість, розповідаючи про страшні хвороби. Тоді як ці «живчики» роблять із переливання крові тренд, по-суті, перетворюючи донорство на модну й почесну справу життя.

Через соцмережі чи на виїзних акціях в університетах — вони всюди намагаються донести один меседж: здавати кров – не боляче і не страшно, до того ж, це найпростіший спосіб допомогти іншій людині. І, судячи з динаміки нових донорів, їхній план таки працює.

Дивіться позитивний репортаж Богдана Кутєпова з медичного центру на Дорогожичах.

/Hromadske.doc