МОЗ: Лише у 2022 році виявили понад 16 тисяч «помилкових» записів до лікарів. Що робити?
Лише за 2022 рік було виявлено 16 670 записів—повторів до лікарів на «первинці». Національна служба здоров'я України аналізує кожен запис та виявляє невідповідності. За статистикою, близько 10% цільових записів знімаються з оплати.
Про це повідомляє МОЗ.
За даними міністерства, завдяки виявленню «записів-повторів» у первинній ланці медичної допомоги ― це сімейні лікарі, педіатри та терапевти, які не мають спеціалізації, ― вдалося уникнути зайвих виплат на понад 5 млн гривень.
Також було перевірено понад пів мільйона записів про смерть пацієнта. Завдяки цьому кошти не були витрачені на послуги для «мертвих душ» і це дозволило перерозподілити 158 млн гривень.
Після того як користувачі медичного сервісу Helsi почали помічати в себе записи, на яких ніколи не були, МОЗ наголосило: Helsi ― це лише одна з багатьох інформаційних систем, яка допомагає з'єднувати лікарів із центральною базою даних Електронної системи охорони здоров'я.
Саме через такі системи лікарі вносять дані про послуги, надані пацієнту, до ЕСОЗ. А пацієнти за допомогою них можуть відстежувати дані про своє здоровʼя.
Більшість із записів, які пацієнти вважають некоректними, — це насправді візити, під час яких була внесена вакцинація, процедури або ж проходження медичної комісії тощо. У МОЗ закликають не плутати їх із «фейковими візитами».
«Звісно, у процесі роботи лікарів із системою дані про візити можуть з’явитися і помилково (ми ж пам'ятаємо, що людський фактор ніхто не скасовував), і можуть бути зловживанням з боку лікарів. За останнє є сувора відповідальність», ― йдеться в повідомленні МОЗ.
Що робити пацієнтам?
Якщо ви помітили в особистому кабінеті фейковий візит, потрібно:
- подати скаргу до Національної служби здоров'я за номером 16-77 або ж за посиланням;
- звернутися з письмовою скаргою безпосередньо до керівництва медзакладу, у якому зафіксовано візит.
У МОЗ запевняють, що це допоможе державі оперативніше реагувати та відправляти моніторингові групи до медзакладів, на які надходять численні скарги. Кожна скарга перевіряється та в разі можливого порушення передається до правоохоронних органів.
- Поділитися: