На каналах ZIK, «1+1», «Еспресо» і «Наш» Нацрада зафіксувала порушення при оприлюдненні соціологічних досліджень

На телеканалах ZIK, «1+1», «Еспресо» і «Наш» зафіксували численні порушення при оприлюдненні соціологічних досліджень.

Як повідомляє Національна рада України з питань телебачення та радіомовлення, 22 лютого відбулося засідання робочої групи з нагляду за дотриманням медіа виборчого законодавства.

Зокрема йшлося про те, що на 4 телеканалах зафіксована значна кількість випадків неповної подачі інформації при оприлюдненні результатів соцопитувань.

«На телеканалі «ZIK» із 1 по 12 лютого виявлено 17 фактів таких випадків, на телеканалі «Еспресо» з 8 по 14 лютого — 10 фактів, на телеканал «Максі ТВ» («Наш») із 1 по 12 лютого — 30 фактів, на телеканалі «1+1» із 28 січня по 4 лютого — 1 факт. Національна рада звернеться до цих телерадіоорганізацій із вимогою привести свою діяльність у відповідність до вимог чинного законодавства», — йдеться у повідомленні.

Також Нацрада приділила увагу замовним матеріалам на телебаченні та незбалансованому висвітленню виборчої кампанії.

«Так, на телеканалі «112 Україна» серія передач програми «Важливо» була присвячена лише одному кандидату у президенти — Юрію Бойку. Ця програма не була позначена як політична реклама чи передвиборна агітація, водночас була спрямована на поліпшення чи створення позитивного іміджу партії «Опозиційна платформа — «За життя» і зазначеного кандидата», — розповіли в Нацраді.

Також зазначається, що на каналі «112 Україна» з 1 по 8 лютого у випусках новин увага приділялася лише Бойку, а про інших кандидатів взагалі не йшлося.

Крім того, зафіксоване порушення на телеканалі «1+1».

«В ефірі телеканалу «1+1» було зафіксовано трансляцію (повтор) розважальної передачі «Ліга сміху. Літній кубок» (частина 2), ведучим якої є В. Зеленський. У передачі є епізод, коли «Прозрачный гонщик» виносить пакет із надписом «Голосуй за Зеленського» і передає його Володимиру Зеленському», — розповіли в Нацраді, наголосивши, що цей випадок має ознаки передвиборчої агітації.

Таке ж порушення знайшли на каналі «Наш» кандидата в президенти Євгена Мураєва.

«Поширення інформації із ознаками агітації було зафіксовано і в ефірі телеканалу «Максі ТВ», зокрема в передачі «Події дня», де гостем був кандидат у Президенти Євген Мураєв. Передача вийшла в повторі 6 разів», — йдеться у повідомленні.

Нацрада планує звернутися до телеканалів із запитанням, чи є поширена інформація агітацією, і чи сплачено за її трансляцію з виборчих фондів кандидатів.

Як повідомлялося, Нацрада перевірить інтерв'ю Азарова каналу «112 Україна».

Раніше результати незалежного моніторингу медіа показали, що найбільш яскраво виражену політичну позицію серед українських телеканалів під час виборчої кампанії займають «1+1», NewsOne, «Україна», «5 канал», «Інтер», «112 Україна» та «Прямий».