У компанії Bolt упевнені, що столична влада і мер Віталій Кличко зокрема не мають підстав вимагати погодження з ними сервісу прокату електросамокатів.

Про це йдеться заяві компанії Bolt, наданій hromadske.

Трохи контексту: 7 серпня Bolt анонсувала запуск у Києві сервісу прокату електросамокатів, однак вже наступного дня мер Києва Віталій Кличко заявив, що компанія не погоджувала це з міською владою, і пригрозив прибрати «самовільно розміщені пункти з електросамокатами».

Чому у Bolt вважають, що вимога Кличка безпідставна

У своїй відповіді Bolt, по-перше, виправляє Кличка щодо «пунктів прокату». У компанії пояснюють, що для роботи сервісу не потрібні стаціонарні централізовані парковки, як того вимагає, наприклад, прокат велосипеду.

«За допомогою мобільного додатку клієнт знаходить самокат, який залишив у зручному для нього місці попередній клієнт. Право користувача (мешканця чи гостя міста Києва) залишити електросамокат у певному місці кореспондує його праву як члена громади міста Києва користуватися комунальним (спільним) міським простором», — йдеться в заяві.

У Bolt наголошують, що для цього не потрібно створювати будь-які пункти парковки або інші малі архітектурні форми.

Головний же аргумент компанії — стаття 42 Конституції України та стаття 3 Цивільного кодексу України, які дають кожному право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.

Фактично Bolt спирається на демократичний принцип — «все, що прямо не заборонено законодавством, дозволено». А на сьогодні правила безпеки руху на персональному легкому електротранспорті жодним чином не закріплені на законодавчому рівні в Україні.

Підсумовуючи, в компанії кажуть, що влада Києва і особисто Кличко не можуть вимагати тих дозволів, які не передбачені законом. Водночас до конструктивної співпраці з місцевою владою компанія готова.

«Ми відкриті до діалогу та конструктивної співпраці. Ми впевнені, що прагнемо реалізувати спільну мету ― зробити Київ зручним, безпечним і зеленим містом!», — йдеться в заяві.

Що з електросамокатами в законодавстві

А нічого. На відміну від велосипедистів, права та обов'язки тих, хто їздить по місту на електросамокатах чи гіробордах, просто не передбачені законом. З правової точки зору, вони не є учасниками дорожнього руху, попри те, що деякі з подібних пристроїв розвивають швидкість понад 50 км на годину.

Зараз у Верховній Раді зареєстровані два проєкти закону, які покликані легалізувати користувачів легкого електротранспорту в Україні: один — від фракції «Голос», інший — від «Слуги Народу». Однак зараз парламент на канікулах, і ухвалити такий закон можуть не раніше вересня або у випадку позачергового засідання.

Поділитись: