27 жовтня — рівно місяць, як набули чинності оновлені правила паркування. За цей час наче жодних змін і не відбулося. Автомобілі і далі не дотримуються правил зупинки та стоянки — паркуються на смугах громадського транспорту, пішохідних переходах та тротуарах, не залишаючи проходу пішоходам.

«У мене двійня. Ширина стандартного візочка складає 74 сантиметри. Дуже часто я не можу пройти пішохідною ділянкою через неправильно запарковані автомобілі. Тоді мені доводиться або самій переносити важкий візочок, або просити прохожих», — розповідає киянка Марина, яку зустрічаємо на перехресті київських вулиць Антоновича та Саксаганського.

Саме на цій ділянці столичної дороги Громадське готувало репортаж рівно місяць тому, коли чинності набуло оновлене паркувальне законодавство. Під час зйомок спілкувалися із водіями – просили не порушувати правил дорожнього руху та не займати смугу для руху громадського транспорту.

Минув місяць — проблеми все ті ж.

Муніципальні інспектори з паркування

Така посада мала бути створена при місцевих органах влади. Та досі у Києві – жодного. У КМДА кажуть, що реформа не могла стартувати раніше, адже тільки 27 жовтня чинності набули відповідні зміни до Закону. Без цього нову посаду створити не могли.

«Зараз формуємо штатний розклад, чекаємо його затвердження. Після цього – конкурс», — розповів Громадському заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Дмитро Рахматулін.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 фактів про старий-новий радар TruCam

За його словами, посаду муніципального інспектора з паркування створять до кінця 2018 року. Стартова чисельність — 15 муніципалів, які працюватимуть у Печерському, Шевченківському та частині Голосіївського районів столиці.

«До квітня-травня 2019 року ми плануємо найняти на роботу до 90 муніципальних інспекторів. Загалом же штат інспекції з паркування при КМДА буде складати орієнтовно 118 осіб», — поділився планами на майбутнє Дмитро Рахматулін.

Також чиновник сподівається, що штрафи за порушення правил зупинки-стоянки стануть неабияким прибутком до місцевого бюджету. «Раніше штрафів за це майже не було. Фактично немає навіть про що говорити».

Щоправда, є ще одна перепона для створення муніципальних інспекторів із паркування — Уряд все ще не затвердив перелік засобів фотофіксації порушення. Адже для того, аби оштрафувати водія треба зробити два фото неправомірної стоянки.

Немає і Реєстру порушень, куди мали б завантажуватися відповідні фото та звідки до водіїв-порушників мало б надходити сповіщення про сплату штрафу або, скажімо, інформація про місцеперебування евакуйованого автомобіля.

Поліцейські

За оновленим законодавством поліцейські отримали набагато ширші повноваження для евакуації автомобіля. Якщо раніше таких було лише 2, то нині – 17.

«Можна сказати, що закон вступив у силу на чверть», — так на прохання Громадського оцінив зміни консультант апарату Верховної Ради, один із розробників «паркувальних» оновлень Павло Фролов.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Звільнити вулиці від авто: чи запрацює «закон про паркування»?

«Не можна говорити, що нині в нас відсутні механізми для штрафування водіїв за порушення правил паркування. Ми можемо виписувати штрафи в присутності водія», — розповів перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький.

Фактично поліція настільки ж безсила проти незаконно припаркованих автомобілів, як і муніципальні інспектори. Це підтверджує і відповідь ДП «Інформ Ресурси» на запит Громадського — компанії, відповідальної за обслуговування штрафмайданчиків при МВС України:

«З 27 вересня 2018 року по сьогоднішній день на спеціальні майданчики філії в м.Києві не було доставлено жодного транспортного засобу за порушення правил зупинки чи стоянки»
Поділитись: