Напередодні літнього сезону в одному з найбільших розважальних місць Києва — ВДНГ — змінилося керівництво. Громадське розпитало про те, яких змін варто чекати

Напередодні літнього сезону в одному з найбільших розважальних місць Києва — ВДНГ — змінилося керівництво. Новим виконавцем обов’язків гендиректора ВДНГ став Євген Мушкін — керівник компанії StarLight Entertainment, яка є частиною медійного бізнесу українського мультимільйонера Віктора Пінчука. Раніше StarLight Entertainment був партнером розважальних заходів ВДНГ.

Громадське поспілкувалось з новим очільником Експоцентру і розпитало, що він залишить від радянської спадщини, а що — від урбан-команди колишніх керівників. Стара команда розповіла скільки тепер заробляє Експоцентр, і що ще треба зробити для його розвитку.

ЧИ ЗМІНИЛИ «МАКСИ» ВДНГ

Заснована Микитою Хрущовим одразу після другої світової війни Виставка досягнень народного господарства для Радянської України стала майданчиком пафосних звітів сільського та промислового виробництва. Тепер ВДНГ має нову назву — Національний комплекс «Експоцентр України». І новий напрямок — інноваційно-культурний центр.

Радянська Виставка досягнень народного господарства перетворилась тепер на осучаснений Експоцентр України

Фото: Олександра Чернова/Громадське

У червні 2015-го року на ВДНГ з’явилась нова команда, яку очолили два керівника — Максим Бахматов та Максим Яковер. Вони отримали у «спадок» підприємство з боргом у 20 млн гривень, аварійним станом комунікацій та 8-річною відсутністю опалення. Уже за рік відбулось чимало змін, а в липні 2016-го креативне агентство Banda презентувало новий бренд ВДНГ.

Тоді гендиректор Максим Бахматов запевняв: «Ми створюємо український Central Park».

Через рік роботи нової команди, Громадське поцікавилося, із чим їм довелося зіштовхнутися. Бахматов розповідав: «За величиною ВДНГ — це місто, як половина Трускавця, але його ефективність вища, тому що немає бюрократії, немає контролюючих органів, немає благоустрою, зеленбуду, податкової. Об’єкт дуже великий, тому одразу все не зробиш, ресурсу для цього немає — ми не отримуємо грошей від держави».

Директор з розвитку ВДНГ Макс Яковер (ліворуч) та генеральний директор Національного комплексу «Експоцентр України» Максим Бахматов під час зустрічі-презентації, присвяченій підсумкам першого року роботи нової команди ВДНГ у Києві 29 червня 2016 року Фото: В'ячеслав Ратинський/УНІАН

Команда «Максів» протрималася 21 місяць. Минулого тижня Бахматов назвав причиною свого звільнення «втому від бюрократії, з якою зіштовхнувся в роботі на державному підприємстві».

Тим не менше, за словами екс-очільника, їм вдалося вирішити одну з найбільших проблем ВДНГ — відсутність окупності. Прибуток за минулий рік склав 2,5 мільйони гривень.

«Для стратегічного розвитку поки що немає нормальної законодавчої бази, аби реалізовувати той план, який ми підготували на найближчі 40 років. Не було жодного тиску, спроб рейдерського захоплення. Це не про зраду. Це про реальну ситуацію, яка є», — розповідає Бахматов.

Також він зазначив, що серед основних досягнень за два роки — вирішене питання із опаленням. Їм вдалося перевести котельню на біомасу, яку частково збирали у лісі.

Також відремонтували 7 павільйонів, які раніше не працювали. Відкрили офіційну парковку, гроші від якої, за словами екс-директора, йдуть частково в міську казну, частково — на рахунок ВДНГ.

«Ми з партнерами побудували найбільший в Україні гойдалковий парк, відкрили басейн для плавання та ляльковий кінотеатр. У нас на території відкрився перший в Україні роботоцентр. Нас відвідали більше 5 млн людей за цей 21 місяць. Кожний другий киянин планує відвідати нас цьогоріч із середньою оцінкою успішності та комфорту близько 70%», — каже Бахматов.

Басейн на території ВДНГ

Фото: Інна Соколовська/УНІАН

Тим не менше, ВДНГ — це державний об’єкт.

«Для реалізації договору державного та приватного партнерства потрібно рішення трьох міністерств, рішення кабміну, рішення держуправління справами президента та фонду держмайна України. Для того, щоб пройти всі ці органи влади, керівники в яких змінюються динамічно, необхідно мати великий запас міцності, як фінансової, так юридичної. Цього ми не зробили, але не тільки ми. У 99% подібних проектів це не вийшло», — каже екс-очільник ВДНГ.

Головне, на думку Бахматова, те, що вони довели — зміни можливі без державних грошей, без бюджетної підтримки на збитковому підприємстві із заблокованими рахунками, із частково вкраденою землею, та іншим «букетом проблем».

«НЕМОЖЛИВО РОЗВИВАТИ ДЕЖПІДПРИЄМСТВО БЕЗ ПРИВАТНОГО БІЗНЕСУ»

Новий виконувач обов’язків гендиректора Євген Мушкін зазначив, що наразі не має чіткого плану.

«Логічна моя кандидатура у цій ролі, тому що ми з Максами достатньо активно співпрацювали у розвитку розважального напрямку на ВДНГ. Я півтора роки керую компанією StarLight Entertainment і більша частина нашої активності відбувалася саме тут: це і найбільший зимовий фестиваль «Зимова країна», і літній «Країна розваг», найбільший гойдалковий парк у світі, музей піщаних скульптур, «Гуляндія», «Резеденція Діда Мороза», яка трансформувалася у квест-кімнату», — переконаний Мушкін.

У кількох павільйонах ВДНГ вже роблять проекти компанії StarLight Entertainment — підрозділ великої медіагрупи (СТБ, ICTV, Новий канал, М1, М2, QTV) українського мультимільйонера Віктора Пінчука. Євген Мушкін каже, що він має стратегію залучення бізнесу — окрім павільйонів та площ, вони можуть запропонувати медійну підтримку. Йдеться про рекламу на телеканалах.

Євгену Мушкіну на відміну від попередників «дісталося» прибуткове підприємство.

«Мені набагато легше, ніж Максам, тому що задачі кризи-менеджменту не настільки гостро стоять. Цей великий корабель пливе у певному напрямку, і я не збираюсь його розвертати, буду підтримувати курс», — запевняє він.

Новий виконувач обов’язків гендиректора Національного комплексу «Експоцентр України» Євген Мушкін

Фото: Олександра Чернова/Громадське

Він збирається зберігати найкращі проекти, які запустили за два роки.

«Усе, що дало можливість ВДНГ вийти у прибуток — це результати співпраці із зовнішніми інвесторами. Це бізнес, який сюди приходить. І цей бізнес, працюючи на території ВДНГ, отримує послуги у держпідприємства. Від такої моделі виграють усі. З точки зору фінансів, розвиваючи держпідприємство із такою кількістю активів та землі, неможливо без великих інвестицій, які можливі завдяки бізнесу», — підкреслює Мушкін.

Новий керівник також зазначає, що отримав проект змін території ВДНГ від урбаністів, яких залучали його попередники і готовий розглянути їхні пропозиції щодо зовнішніх змін об’єктів Експоцентру. Старі радянські павільйони він збирається лишити в оригінальному вигляді, аби об’єднати історичну спадщину та сучасні проекти.

«Із загального менеджменту приходжу я та арт-директор зі StarLight. Протягом минулого року арт-група на чолі з Мариною Матросовою реалізували кілька проектів на замовлення комерційних підприємств, у тому числі «Телетріумф 2016», тому будь-яким фестивалям тут буде дуже комфортно», — розповідає керівник комплексу.

Найближчим часом Євген Мушкін планує розробити стратегію розвитку та розбудови ВДНГ. Щодо команди — окрім екс-керівників та арт-менеджера, решта — лишаються на місцях.

Новий очільник ВДНГ збирається зберігати найкращі проекти, які запустили за два роки

Фото: Олександра Чернова/Громадське

Підписуйтесь на наш канал в Telegram

Поділитись: