Парламентарі Франції прирівняли юних інфлюенсерів до акторів та моделей. Так хочуть захистити їхні права й заробіток

Парламент Франції ухвалив закон про захист неповнолітніх блогерів — дітей віком до 16 років, які заробляють коштом своєї діяльності в соціальних мережах. Для цього їх фактично зрівняли в правах із дітьми—моделями й акторами.

Як пише Le Monde, відповідний законопроєкт депутати Національної асамблеї Франції остаточно ухвалили у вівторок, 6 жовтня. Попередні читання він пройшов до червня цього року.

Автор законопроєкту, депутат від владної партії «Вперед, Республіко!» Бруно Штудер заявив, що Франція стала першою країною, яка на законодавчому рівні забезпечила права юних впливовців та впливовиць.

Що в законопроєкті?

Законопроєкт передусім регулює графік роботи блогерів і блогерок віком до 16 років та їхній заробіток. Зокрема, він передбачає заборону експлуатації таких дітей батьками, щоб ті користалися з доходів блогерів.

У разі, якщо дитина працює за контрактом, її заробіток має перераховуватися на спеціальний банківський рахунок. Доступ до нього вона зможе отримати після досягнення 16 років. А для укладання такого контракту потрібен буде дозвіл місцевої влади.

Ухвалений законопроєкт також передбачає «право на забуття» для дитини. Це означає, що соцмережа буде зобов’язана на вимогу дитини прибрати той чи інший контент, що стосується її.

Законопроєкт також містить заклик до соцмереж ухвалити спеціальні кодекси по боротьбі з незаконною експлуатацією онлайн-праці дітей, а також заохочувати користувачів повідомляти про такі випадки, якщо вони їх помічають.

Діти-блогери?

Серед зірок соцмереж доволі багато дітей, а все тому, що їхня аудиторія є більш привабливою для рекламодавців.

У 2019 році найбагатшим YouTube-блогером світу, за рейтингом Forbes, став восьмирічний американець Раян — до речі, вже другий рік поспіль. За рік його доходи склали 26 мільйонів доларів.

А третю позицію в рейтингу посіла тоді п'ятирічна росіянка Анастасія Радзинська з Краснодара, яка з 2018 року живе у США. У її сім'ї є 7 каналів, на які загалом підписані 107 мільйонів користувачів.