Понад 99,9% учених погоджуються, що зміни клімату спричинили люди. Це дані аналізу майже 90 тисяч наукових робіт

Науковці Корнелльського університету (США) проаналізували 88 125 рецензованих досліджень про зміни клімату. У 99,9% із них учені резюмують, що глобальне потепління здебільшого спричинила діяльність людини.

Про це пише Phys.org.

Науковці дослідили наукові роботи, які оприлюднили з 2012 по 2020 рік. Таким аналізом вони хотіли перевірити, чи змінилася загальна думка наукової спільноти щодо причин змін клімату.

Науковець Корнелльського університету та один з авторів аналізу Марк Лайнас стверджує, що такий рівень консенсусу серед науковців свідчить, що питання щодо головної причини змін клімату вже закрите.

«Вкрай важливо визнати основну роль викидів парникових газів, щоб ми могли швидко ухвалити нові рішення, оскільки ми вже спостерігаємо в режимі реального часу руйнівні впливи кліматичних лих на бізнес, людей і економіку», — сказав науковець Корнелльського університету та співавтор аналізу Бенджамін Холтон.

Попередній аналіз проводили у 2013 році та брали до уваги роботи за 1991-2012 роки. Тоді у 97% випадках головною причиною змін клімату назвали діяльність людини.

Попри це, опитування людей та заяви політиків свідчать про помилкові переконання і заяви щодо того, що науковці нібито досі сперечаються про справжню причину зміни клімату.

У 2016 році центр Pew Research Center з'ясував, що лише 27% дорослого населення США вважає, що «майже всі» вчені згодні з тим, що зміни клімату спричинила діяльність людини.

За оцінками Міжурядової групи з питань зміни клімату при ООН, до середини XXI століття середня температура у світі зросте на 1,5 градуса за Цельсієм. Це теоретично допустима норма, перевищення якої призведе до катастрофічних наслідків для природи і неприйнятних змін у різних сферах людського життя.

Якщо ж темпи зростання викидів, спричинені найбагатшими людьми світу, залишатимуться такими, як зараз, до 2050 року температура зросте ще на 1,5 градуса за Цельсієм — навіть якщо решта світу знизить рівень шкідливих викидів до нуля.