Рада підтримала розкритикований законопроєкт про перезавантаження БЕБ
Верховна Рада проголосувала в першому читанні за законопроєкт про перезавантаження Бюро економічної безпеки.
Про це повідомили народні депутати Ірина Геращенко та Ярослав Железняк.
За відповідний законопроєкт №10439 проголосували 264 народні депутати.
Цей закон необхідний для подальшої євроінтеграції України та підтримки від МВФ. Утім, його критикували активісти та представники бізнесу.
Наприкінці лютого народні депутати не підтримали за основу урядовий законопроєкт про перезавантаження БЕБ на тлі широкої критики. Тож документ доопрацьовували та подали на повторне перше читання.
Як зазначає Геращенко, нова редакція цього законопроєкту на повторне перше читання передбачає:
- відбір і подання на розгляд прем’єра не більш ніж двох кандидатур на посаду директора БЕБ;
- перші строки для аудитів ефективності діяльності БЕБ (проведення оцінки здійснюється комісією після завершення першого і третього року на посаді директора БЕБ);
- доопрацьований механізм атестації працівників БЕБ, строк проведення якої не може перевищувати 12 місяців з дня призначення на посаду директора БЕБ;
- директор БЕБ формує нову дисциплінарну комісію.
«З доброго — ми значно віджали по головних правках: визначальний голос міжнародників; обовʼязкова переатестація. На цьому все. Що має бути: один, а не два кандидати; детально прописана переатестація; детально прописана процедура відбору. Усе це є в зауваженнях бізнесу, МВФ та G7», — пише Железняк.
Через що критикують законопроєкт?
Глава правління Центру протидії корупції Віталій Шабунін назвав цю редакцію законопроєкту «псевдореформою», за якою у разі схвалення «БЕБ залишиться під контролем Олега Татарова».
Шабунін заявив, що комітет відмовився враховувати ключові пропозиції для «реальної реформи». Зокрема:
- не врахував норми про те, що під час конкурсу з обрання директора БЕБ конкурсна комісія має запропонувати до призначення лише одного кандидата;
- відхилив пропозиції, щоб під час переатестації відповідні кадрові комісії могли керуватися стандартом доведення обґрунтованим сумнівом (без цього суди вимагатимуть вироків, щоб довести недоброчесність людини);
- відмовився підтримувати вдосконалення конкурсних процедур для відбору персоналу БЕБ, чіткі правила добору з перевіркою доброчесності та неможливість призначення в БЕБ людей, які раніше були звільнені через непроходження переатестації;
- відхилив пропозиції щодо залучення до конкурсних комісій із відбору персоналу БЕБ та атестаційних комісій експертів, делегованих міжнародними партнерами.
- Поділитися: