Ремонт лише «на папері»: правоохоронці викрили схему розкрадання 2 млн грн «Укрзалізниці»

Співробітники Служби безпеки виявили нову схему розкрадання коштів «Укрзалізниці» — ділки вносили неправдиву інформацію про обсяг виконаних робіт, що дозволило їм привласнити приблизно два мільйони гривень.

Про це повідомили в пресцентрі СБУ.

Як встановили спецслужбовці, організували схему двоє співробітників фірми-підрядника, яка виграла декілька десятків тендерів «Укрзалізниці». Їх підтримували окремі співробітники «Укрзалізниці», які «закривали очі» на підроблені документи.

Зокрема, вони вносили неправдиві дані про обсяги виконаних робіт. Наприклад, під час ремонту колісних пар зазначалося, що їхній ремонт проводився двічі, хоча насправді — лише один раз. Таким чином, ремонт певних агрегатів проводився лише «на папері».

Ініційовані СБУ експертизи підтвердили ці махінації та завдані збитки «Укрзалізниці». Посадовцям комерційної структури вже оголосили підозри за ч. 5 ст. 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем), ч. 2 ст. 27 та ч. 1 ст. 366 (службове підроблення).

Корупція в УЗ

«Просто без сліз неможливо дивитись. Вони банкрути», — так у червні цього року прокоментував ситуацію в «Укрзалізниці» Володимир Зеленський. А все через те, що за попередній 2020 рік український залізничний перевізник отримав 11,9 мільярда гривень збитку.

Щоправда, попередній збитковий рік у компанії був у 2015-му, а між ними були прибутки. Дивні закупівлі, корупційні схеми, а також непрофільні активи часто є причинами збитків держкомпаній, серед яких і «Укрзалізниця».

Наприклад, УЗ замовила для 270 своїх працівників курс «Міжнародні стандарти фінансової звітності та практика їх застосування». 38 онлайн-лекцій тривалістю 60 академічних годин та 5 очних занять із лектором на 40 годин коштують 3 мільйони 867 тисяч гривень. Виходить по 14 тисяч на працівника.

Не так давно, 14 вересня, в СБУ повідомили про викриття чергової масштабної корупційної схеми в «Укрзалізниці». Зловмисники привласнили гроші на постачанні держпідприємству неякісних запчастин для залізничних колій на понад 25 млн грн.