Розкрадання 150 млн грн на будівництві Подільського-Воскресенського мосту: прокурори роздали чотири підозри

Подільська окружна прокуратура Києва повідомила про нові підозри у справі про розкрадання приблизно 150 мільйонів гривень на будівництві Подільсько—Воскресенського мосту.

Про це 9 жовтня повідомила Київська міська прокуратура.

Підозри вручили першому заступнику керівника комунального підприємства «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва», керівнику генпідрядної організації, а також двом керівникам підрядних організацій.

Першому заступнику комунального підприємства та керівнику генпідрядної організації інкримінують ч. 2 ст. 367 (службова недбалість) та ч. 5 ст. 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем) Кримінального кодексу.

Найвище покарання за цими статтями — позбавленням волі на строк до 12 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років та з конфіскацією майна.

Натомість керівників підрядних організацій підозрюють лише за ч. 5 ст. 191 ККУ. Найвище покарання — таке ж.

Раніше, 16 серпня 2021 року, підозри оголосили керівнику вже згаданого комунального підприємства та генпідряднику — за ч. 2 ст. 367 (службова недбалість) та ч. 5 ст. 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем) Кримінального кодексу.

Підозрюваним закидають завищення вартості робіт із фарбування пролітних плит Подільського мосту на суму понад 4,5 мільйона гривень.

Що це за справа?

Слідство встановило, що у квітні 2017 року «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» та генпідрядник уклали договір про будівництво мостового переходу через Дніпро. У листопаді 2019 року генпідрядник залучив підрядні організації, які нібито мали переміщувати важкі вантажі.

Упродовж 2020 року останнім перерахували приблизно 148 мільйонів гривень після підписання актів про виконані роботи. Але судова експертиза встановила, що немає ані документів, ані фактичного підтвердженння виконання цих робіт.

Крім того, упродовж серпня-листопада 2020 року замовник будівництва, генпідрядник та підрядники підписали документи про встановлення антикорозійного захисту металевих елементів опорних конструкцій прогонової споруди мосту. Водночас, відповідно до висновку експертів, вартість цих робіт завищили приблизно 1,8 млн гривень.

Про який міст ідеться?

Подільсько-Воскресенський міст має з’єднати Поділ із лівобережними районами, зокрема Воскресенкою і Троєщиною.

Проте лише в листопаді 2020 року стало відомо, що перша черга автомобільного руху цим мостом вийде на Русанівські сади. Тобто на першому етапі мешканцям Вигурівщини-Троєщини необхідно буде переїхати через залізницю Броварським проспектом і зробити довгий об'їзд, щоби потрапити на Подільсько-Воскресенський міст.

Мостом також має проходити нова, четверта гілка метро — Подільсько-Вигурівська. Першою її ділянкою має стати станція «Подільська» (з пересадкою на станцію «Тараса Шевченка») — до станції «Райдужна», де пасажири зможуть пересідати на Троєщинський швидкісний трамвай і міську електричку. Збудувати її хочуть до 2025 року. Після цього гілку планують розширювати.

Конструкцію фактично почали будувати з 2003 року, але ніяк не введуть в експлуатацію. У лютому 2021 року міський голова Києва Віталій Кличко заявляв, що Подільсько-Воскресенський міст відкриють до літа. Але міст будують і досі.