ENRU

Скільки заробить Київ на фіналі Ліги Чемпіонів

26 травня на НСК «Олімпійський» відбудеться головний клубний футбольний матч Європи — фінал Ліги чемпіонів УЄФА. Очікується, що Київ відвідають десятки тисяч уболівальників. Громадське розбиралося, як скористується цією можливістю економіка столиці

Арифметика

Один іноземний турист в середньому витрачає 100 євро на добу. Отже, столичні підприємці вже очікують на гостей. Причетні до події чиновники починають підраховувати ймовірні витрати та прибутки.

«Ми точно знаємо, скільки витрачаємо з бюджету міста Києва на організацію фіналу Ліги Чемпіонів — це 25 мільйонів», — каже Андрій Мірошниченко, представник Київської міської державної адміністрації з підготовки до фіналу Ліги Чемпіонів.

За оцінками столичної влади, торік на Євробачення до Києва завітало приблизно 20 тисяч туристів. Кількість гостей під час фіналу Ліги Чемпіонів може бути вп'ятеро більшою. Туристи витрачатимуть кошти на їжу, розваги й проживання.

І навіть попри очікувану націнку на продукти й сервіси, Київ усе ж залишається фінансово привабливим для закордонних гостей. У деяких готелях та хостелах забронювали місця на час фіналу майже рік тому.

«Десь у липні-серпні був повністю заброньований хостел, саме на дати фіналу. Від 25 по 27 число. І ми не отримали жодного бронювання від українців. Бронювання здебільшого з Іспанії, Німеччини й Англії», — розповідає Марія Смерчук, керівниця хостелу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Україна гостинна: як розвивається готельний ринок

Ресторатори також планують заробити щонайменше вдвічі більше від звичайного.

Чи вплине фінал Ліги Чемпіонів на інші міста країни? Більшість уболівальників прибуде до України прямими авіарейсами. Отже, навряд чи вони поїдуть до Львова або Одеси. Але туди можуть завітати інші гості.

Олексадр Лієв, голова правління Асоціації індустрії гостинності вважає, що багато киян поїде на вікенди подорожувати Україною.

«Така тенденція наприклад була коли ми приймали Євро-2012. Міста, які приймали матчі того чемпіонату, стали найбільшими донорами туристів для інших міст», — згадує Лієв.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ «Треба самим полюбити свій борщ, перш ніж пропонувати сусідам»: чи є майбутнє в українського туризму

Найкраща промоція

Але головне, що міжнародні події, штибу Євробачення або фіналу Ліги чемпіонів, позитивно впливають на туристичний імідж міста та країни. Його не купиш ні за які гроші.

Антон Тараненко, начальник управління туризму і промоції КМДА каже, що крім прямого доходу, потрібно рахувати, скільки отримають за кожне включення Києва або України в цілому в кожному телеефірі, в кожній країні. «Це дуже велика промоція», — запевняє він. 

За статистикою УЄФА, за фіналом Ліги чемпіонів спостерігають у понад 200 країнах світу. А середня аудиторія перегляду матчу коливається в межах 380 мільйонів глядачів.