У Гренландії знайшли деталь двигуна, який відірвався від літака два роки тому. Це допомогло з’ясувати причину аварії

У вересні 2017 року у літака авіакомпанії Air France, який летів з Парижа до Лос—Анджелеса, під час перельоту над Гренландією відмовив та відірвався двигун. Через майже два роки там знайшли деталь двигуна, яка допомогла встановити справжню причину аварії.
Про це йдеться у звіті Бюро аналізу безпеки цивільної авіації Франції.
Що сталося?
30 вересня 2017 року з Парижа до Лос-Анджелеса вилетів літак Airbus A380, на борту якого перебували 496 пасажирів і 24 члени екіпажу. Згодом, коли літак летів над островом Гренландія, пасажири почули «щось схоже на вибух» і побачили, як двигун буквально відірвався від фюзеляжу літака.
Самі пілоти не здогадувалися про проблему, поки про це їм не повідомили бортпровідники. Діючи відповідно до інструкції, пілоти почали терміново шукати найближчий аеродром та домовлятися із авіадиспетчерами про аварійну посадку. Літак успішно посадили на канадській військовій авіабазі Гус-Бей, ніхто не постраждав.
Пошук уламків двигуна
Спеціалісти із Airbus та французького Бюро безпеки цивільної авіації проаналізували запис із «чорних скриньок» та з’ясували, що уламки двигуна впали біля поселення Нарсарсуак на півдні Гренландії. Тоді майже одразу вдалося знайти деякі частини двигуна, але одну з ключових — вентилятор — не знайшли.
Пошуки призупинили через погану погоду, відновити їх вдалося лише через пів року. Фахівці почали шукати уламки за допомогою авіаційних та наземних радіолокаторів, але й вони не допомогли. Зрештою, навесні 2019 року учасникам геологічної експедиції з Данії та Гренландії вдалося знайти вентилятор.
У цьому їм допоміг американський робот FrostyBoy, який шукав щілини в льодовому покриві Гренландії і передавав відповідні дані учасникам експедиції. Одного разу вони побачили аномалію, яка повторюється на одному і тому ж місці — з’ясувалося, що це був вентилятор. Але він був закопаний під приблизно чотирма шарами снігу.

Як діставали вентилятор
Стало зрозуміло — потрібно розкопувати декілька метрів снігу. Але неподалік цього місця розташовувалася велика щілина шириною чотири метри, у яку під час необережних розкопок могли провалитися всі учасники експедиції. Дослідники знайшли рішення: прив’язували себе до вантажу, який стояв неподалік, і почали працювати лопатами і бензопилами.
Урешті-решт вдалося відкопати не увесь вентилятор, а його більшу частину вагою 150 кілограмів. Дослідження показало, що причиною відмови двигуна стало зношення металу, а не недбале технічне обслуговування літака, як раніше вважалося.
- Поділитися: