У Норвегії пропонують позначати ретушовані фото в дописах інфлюенсерів. Так борються зі штучними стандартами краси

Ілюстративне фото
Ілюстративне фотоMateus Campos Felipe / Unsplash

Парламент Норвегії 2 червня остаточно ухвалив поправки до закону про маркетинг, які забороняють використання оброблених фотографій у рекламі та дописах інфлюенсерів. Автори ініціативи вважають, що це допоможе в боротьбі з нав’язаними стандартами краси.

На це 29 червня звернуло увагу видання Vice.

За законопроєкт проголосували 72 депутати, проти — 15. Щоб він набув чинності, його ще має підписати формальний глава держави — король Норвегії.

Законопроєкт зобов’язує позначати спеціальним маркуванням всі рекламні оголошення, у яких були ретушовані форма чи розмір тіла або шкіра — наприклад збільшення губів або м’язів чи звуження талії. Це стосується і фільтрів, які застосовують перед зйомкою фото.

Дія документа поширюється і на зображення, які публікують у соцмережах інфлюенсери та знаменитості, якщо вони «отримують будь-яку оплату чи іншу вигоду» у зв’язку з ними.

Порушення закону може призвести до штрафів (які з кожним повторним порушенням зростатимуть) або навіть ув’язнення.

Як пише Vice, законопроєкт у Норвегії ухвалили на тлі дискусії щодо так званого «kroppspress» (буквально перекладається як «тиск на тіло», а означає певні стандарти краси, яких когось спонукають дотримуватися).

У межах цієї дискусії міністерство у справах дітей та сім’ї Норвегії й ініціювало законопроєкт. Воно посилалося на дослідження, які вказували на шкоду «kroppspress» для молоді: зокрема, це явище призводило до заниженої самооцінки.

«Сподіваємось, що ці положення стануть корисним і значущим вкладом у протидію негативному впливу такої [відретушованої] реклами, зокрема на дітей і молодь», — йшлося у зверненні міністерства до парламенту.

Відомство, однак, визнало: визначити, де фото відретушоване, а де ні, не завжди просто — а тому забезпечити виконання закону (в разі набуття ним чинності) буде складно. Там також вказують, що інфлюенсери, ймовірно, відчуватимуть необхідність зробити пластичні операції, щоб мати певний вигляд без обробки.

А втім, як писало норвезьке видання Verdens Gang, низка впливовців у Норвегії позитивно сприйняли законодавчу ініціативу. Одна з опитаних інфлюенсерок навіть запропонувала поширити дії закону на всі відредаговані фото.